לאחר ההתלהבות הראשונית משירותי הסעה אוטונומיים, בסן פרנסיסקו עושים חישוב מסלול מחדש לאחר ריבוי מקרי הפרעה לתנועה, פקקים והזנקות מיותרות של כוחות משטרה. בעיר מנסים כעת לעכב את התרחבות התוכנית, שמופעלת על ידי Waymo (בבעלות החברה האם של גוגל, אלפאבית) ו-Cruise (בבעלות עיקרית של ג'נרל מוטורס).
רשויות התחבורה בסן פרנסיסקו ציינו מספר תקלות שהתרחשו לאחרונה בעקבות שימוש במכוניות אוטונומיות: בשני מקרים שונים, ביולי ובספטמבר, נתקעו מספר רכבים של קרוז מסיבה לא ברורה באמצע הנסיעה - וגרמו לחסימות תנועה של שעות. במקרה נוסף מהחודש האחרון נגרם פקק תנועה לאחר שרכב של ויימו נעצר באמצע צומת.
במספר מקרים הרכבים עצמם הזניקו כוחות חירום בשיחה למוקד 911 כתוצאה מחוסר תגובה של הנוסעים - שנרדמו במושב האחורי
מלבד ההפרעה לתנועה, סיכון הנהגים האחרים ויצירת פקקים, הרובוטקסי מפריעים גם לכוחות הביטחון בדרכם לטיפול במקרי חירום: רכב של קרוז חסם נתיב תנועה ויצר מכשול בדרך לכבאית שהייתה בדרכה לאירוע שריפה.
במקרה אחר נדרשו מכבי אש לנפץ את השמשה של רכב קרוז כמוצא אחרון לפני שיפגע בצינור כיבוי. תוארו גם מספר מקרים בהם הרכבים עצמם הזניקו כוחות חירום בשיחה למוקד 911 כתוצאה מחוסר תגובה של הנוסעים - שנרדמו במושב האחורי.
במכתבים שנשלחו על ידי פקידי תחבורה של מחוז סן פרנסיסקו, תוארו כוונת ויימו להתרחב למספר בלתי מוגבל של רכבים אוטונומיים בכל שעות היממה ובכל רחבי העיר ורצונה של קרוז להפעיל צי של לפחות 100 רובוטקסי כ"בלתי סבירים" לאור המציאות של הפעלת רכבים מסוג זה כיום.
נכון להיום ויימו וקרוז הן החברות היחידות המורשות להציע הסעות ללא נהג בסן פרנסיסקו, קרוז הייתה הראשונה להשיג אישור לגבות תשלום על הסעת נוסעים ביוני האחרון, ויימו קיבלה אישור לבצע הסעות מספר חודשים מאוחר יותר.
לפי הוורג', לויימו עדיין אין אישור לגבות תשלום על ההסעות המבוצעות על ידי צי הרכבים האוטונומיים שלה. האישור בו מחזיקה קרוז כרגע מאפשר לה להפעיל 30 רכבים אוטונומיים לחלוטין המסיעים נוסעים שלא בשעות השיא, בין עשר בערב ל-6 בבוקר למחרת. בשאר שעות היממה קרוז יכולה לבצע נסיעות מבחן לרכבים שלה אך אין באפשרותה להציע נסיעות מסחריות לפי NBC.