נטפליקס תשיק מנוי הכולל פרסומות כבר בראשית נובמבר, בשלב זה בארה"ב וב-11 מדינות נוספות, שישראל אינה אחת מהן. מחירו יעמוד על 6.99 דולר - דולר אחד פחות מהמסלול המקביל של דיסני. לשם השוואה, מחיר מנוי פרימיום סטנדרטי בארה"ב עומד היום על 15.5 דולר ומחיר מנוי בסיסי על כ-10 דולר. גם בארץ, מנוי בסיסי עולה כ-34 שקלים בחודש.
המסלול, שנקרא "Basic with ads", יכלול 4-5 דקות פרסומת לכל שעת צפייה, כשאורך כל פרסומת יעמוד על 15-30 שניות. הבדלים נוספים במסלול הם איכות הסטרימינג שתעמוד על 720p בלבד, לעומת 1080p במסלול הרגיל - כך שמנויי המסלול המוזל ייאלצו להסתפק באיכות צפיה פחותה; וכן תוגבל האפשרות להוריד תוכן לצפייה מאוחרת (למשל, על מטוס). בגלל מגבלת זכויות הפצה, לא כל התכנים של נטפליקס יהיו זמינים במסלול המוזל לכשיושק.
נטפליקס תאפשר למפרסמים לטרגט קהל יעד בצורה רחבה באמצעות בחירה בז'אנר מסוים כמו מד"ב, רומנטי, הרפתקאות וכו'. בנוסף, מפרסמים יוכלו לבחור שלא לפרסם בכותרים מסוימים או בתכנים בעלי אופי מיני או אלים.
הכנסת פרסומות לשירות היא צעד מפתיע של נטפליקס, שמייסדה ריד הייסטינגס, הצהיר בעבר ש"לעולם לא יהיו פרסומות בחברה". אבל תחרות קשה מצד דיסני+ ושירותי סטרימינג נוספים, כמו גם ירידה במספר המנויים עם שוך המגיפה, הביאו למהפך הנדרש.
החודשים האחרונים היו מאתגרים עבור ענקית התוכן, שחוותה בקורונה צמיחה פנומנלית וגידול מהיר במספר המנויים. נטפליקס דיווחה לראשונה על ירידה במספר המנויים בסוף הרבעון הראשון של 2022, מה שהוביל לירדה של 35% במחיר המניה. מגמה אותה המשיכה עד למחיקה של למעלה מ-60% משוויה מתחילת השנה, נכון להיום.
בנטפליקס אמרו שתמחרו את המסלול כך שלכל מנוי שעובר אליו תהיה השפעה "ניטרלית או חיובית" על הכנסות החברה.