עם ההצלחה כבר אי אפשר להתווכח: סרטונים קצרים ואנכיים, על מסך מלא לגובה, משתלטים על כל הפלטפורמות - בהן גם יוטיוב, שהתמחתה עד השנה האחרונה בסרטונים ארוכים ורוחביים. בשנה האחרונה החלה יוטיוב לקדם את הפלטפורמה הצעירה שלה, יוטיוב שורטס (Shorts), שנועדה לספק סרטונים קצרים וחווית צפייה בווידאו שדומה יותר לטיקטוק ואינסטגרם.
אך עד כה, יוטיוב לא סיפקה ליוצרי התוכן מידע כיצד האלגוריתם עובד, למה מקודמים סרטונים מסוימים על פני אחרים ומה צריך לעשות כדי להפוך לוויראליים. בסרטון חדש שהחברה פרסמה במהלך הסופ"ש, יוטיוב סוף סוף עונה לכמה מהשאלות של יוצרים לגבי הפלטפורמה.
טוד שרמן, מנהל המוצר של Youtube Shorts, ענה על מספר שאלות בנוגע לפלטפורמה החדשה וכיצד היא שונה מהפלטפורמה הרגילה של יוטיוב. תחילה מודה שרמן שהאלגוריתם של יוטיוב עבור סרטונים קצרים שונה מאוד מזה של ארוכים, בשל העובדה שבעוד משתמשים רבים בוחרים במודע את סרטון היוטיוב הבא שהם הולכים לצפות בו, ב-Shorts הסרטונים מוצגים למשתמשים ברצף, לרוב בדפדוף בדומה לזה של טיקטוק.
שרמן דיבר על כך שבעוד שיוטיוב תרצה להגיש למשתמשים נושאים דומים או קשורים לסרטון הארוך האחרון שהם צפו בו, ב-Shorts יוטיוב מנסה דווקא לגוון את הנושאים שבהם המשתמש צופה, ולא להגיש לו סרטונים שדומים מדי אחד לשני.
שרמן הסביר שבעוד שיוטיוב תרצה להגיש למשתמשים נושאים דומים או קשורים לסרטון הארוך האחרון שהם צפו בו, ב-Shorts יוטיוב מנסה דווקא לגוון את הנושאים שבהם המשתמש צופה, ולא להגיש לו סרטונים שדומים מדי אחד לשני
לפי טענתו של שרמן, האלגוריתם אינו מעדיף סרטונים קצרים יותר או ארוכים יותר. סרטונים ב-Shorts מוגבלים לשישים שניות בלבד, משמעותית פחות מפלטפורמות מתחרות, אך שרמן טוען כי הסיבה לכך נעוצה בעובדה שליוטיוב יש כבר פלטפורמה לסרטונים ארוכים, והיא רוצה להפריד בין השימוש של שתי הפלטפורמות שלה.
בנוסף, שרמן טוען כי האלגוריתם אינו מתעדף שעה מסוימת ביום, או יום מסוים בשבוע. הדבר היחיד שהאלגוריתם יתעדף מבחינת זמנים היא במידה והסרטון עוסק בנושא אקטואלי או דיווח על אירוע בזמן אמת, אז האלגוריתם יעדיף את הסרטונים החדשים והעדכניים ביותר בנושא.
סרטונים ב-Shorts מוגבלים לשישים שניות בלבד, משמעותית פחות מפלטפורמות מתחרות, אך שרמן טוען כי הסיבה לכך נעוצה בעובדה שליוטיוב יש כבר פלטפורמה לסרטונים ארוכים, והיא רוצה להפריד בין השימוש של שתי הפלטפורמות
שרמן ממליץ ליוצרים לא למחוק ולהעלות את הסרטונים שלהם מחדש, במידה והם מרגישים שמספר הצפיות "נתקע". "האלגוריתם מחפש כל פעם את הקהל שמתאים לכל סרטון" אומר שרמן, מה שלטענתו יכול לגרום להאצה מהירה בכמות הצפיות, גם הרבה אחרי שהסרטון עצמו עלה. שרמן טוען שיוטיוב מחשבת אחרת את כמות הצפיות בסרטונים קצרים לעומת פלטפורמות אחרות, שמחשיבות צפייה כבר מהפריים הראשון המופיע למשתמש.
יוטיוב אמנם ענתה על כמה סימני שאלה, אך לקח לה הרבה מאוד זמן להגיב לשאלות של היוצרים - והיא גם בחרה לענות על השאלות הנוחות לה והתעלמה מאחרות. שלא כמו טיקטוק, ביוטיוב עדיין לא נותנים למשתמשים להיחשף לחלק מהקוד של האלגוריתם שמניע את הפלטפורמה.