מטא רוכשת חברה בשם Luxexcel, שמייצרת עדשות בטכנולוגיה מתקדמת ובסיסה בהולנד. תנאי העסקה טרם פורסמו אך מטא אישרה את דבר הרכישה לטקראנץ' בסוף השבוע האחרון. החברה, שנוסדה ב-2009 מסתייעת בטכנולוגיית הדפסה בתלת מימד לייצור עדשות לפי מרשם למשקפי ראייה. לאחרונה משקיעה החברה מאמצים לפיתוח עדשות חכמות, טכנולוגיה שמטא, להערכת טקראנץ', תמנף לטובת פיתוח משקפי מציאות רבודה עם מרשם.
שיתוף פעולה קודם בין מטא לחברת המשקפיים ריי באן הביא ב-2021 לעולם את Ray Ban Stories, משקפיים חכמים עם מצלמות שמאפשרים אינטגרציה בין משקפי שמש לאפליקציות של מטא. פוסט של מנכ"ל מטא מארק צוקרברג מהקיץ האחרון הודיע על פיצ'רים נוספים בפקודות קוליות במשקפי ריי באן סטוריז - ביצוע שיחות טלפון, הקראת הודעות, ומשלוח הודעות בוואטסאפ למשל.
בעוד מטא מנתבת השקעה רבה במטאוורס ובחומרה ל-VR, נתונים חדשים של חברת המחקר NDP Group שפרסמו ב-CNBC מראים שמכירות משקפי VR בארה"ב לא רק שלא צמחו בשנה האחרונה, אלא אף ירדו ב-2.2% מדצמבר 2021 לדצמבר 2022. זאת, לאחר שההכנסות ממכירות משקפי VR הוכפלו בשנת 2021 לעומת השנה שקדמה לה. ברמת המאקרו נתונים של CSS Insights מראים ירידה של 12% ברכישות משקפי מציאות וירטואלית (VR) ומשקפי מציאות רבודה (AR) במהלך 2022 בעולם כולו, לסך של 9.6 מיליון יחידות סה"כ.
בפוסט בבלוג של פעילות המו"פ של מטא Reality Labs, אישר מנהל הטכנולוגיה הראשי אנדרו בוסוורת' שדור ההמשך למכשיר ה-Quest 2 בדרך, והם צפויים להיות מושקים בשנה הבאה - אם כי לא צויין מועד מדוייק. הפוסט שכותרתו "למה אנחנו עדיין מאמינים בעתיד" מנסה להפיג את הסקפטיות כלפי ההשקעה המרובה של מטא במטאוורס ובחומרה ל-VR, AR ומציאות מעורבת, תוך התייחסות רפלקטיבית על השנה שחלפה ש"תיזכר כשנה בה יסודות הטכנולוגיה שמאפשרות את החזון שלנו לעתיד, עשו דרכן לידיהם של מפתחים ומשתמשים לראשונה".
במקביל מטא מנסה להתרחב בכיוונים נוספים במטאוורס ונתקלת בקשיים: בחודשים האחרונים ועדת הסחר הפדרלית בארה"ב מנסה לחסום עסקת רכישה אחרת. לטענת ה-FTC רכישת חברת Within - שמפתחת אפליקציה כושר למציאות וירטואלית - היא מהלך שפוגע בתחרות מצד ענקית הטכנולוגיה. כזכור, גם את רכישת Giphy לא אישר ה-FTC, ומטא נאלצה להיפרד מהחברה אחרי שרכשה אותה.