מרוץ החימוש ל-AI נמשך: גוגל משקיעה בסטארט אפ AI צעיר בשם Anthropic, ואילו מיקרוסופט ממשיכה לשלב במהירות יכולות מתקדמות של בינה מלאכותית מבית OpenAI במוצריה.
חטיבת הענן של גוגל השקיעה 300 מיליון דולר בסטארט אפ הבינה המלאכותית Anthropic - חברת מחקר לבטיחות AI. גוגל תחזיק ב-10% מ-Anthropic וחברת הבינה המלאכותית תרכוש כוח מחשוב מחטיבת הענן של ענקית החיפוש, דווח ב-FT.
Anthropic הוקמה ב-2021 על ידי קבוצת חוקרים יוצאי OpenAI ופיתחה טכנולוגיה דומה ל-ChatGPT בשם Claude שטרם הושקה פומבית. בעוד מיקרוסופט החלה לשלב את יכולות הבינה המלאכותית של OpenAI במוצריה עם תקוות גדולות לעתיד - גוגל לפי שעה תתפקד כספקית תשתית טכנולוגית של הסטארט אפ בו השקיעה. מלבד Anthropic, לחטיבת הענן של גוגל קיימים הסכמים עם סטארט אפים נוספים, Cohere ו-C3, שמשתמשים בדאטה סנטרים של גוגל כתשתית לביצוע עבודות עיבוד נתונים מורכבות.
אנליסטים של UBS מסרו לרויטרס שהקצב בו ChatGPT צבר משתמשים הוא תקדימי. הגארדיאן דיווח שלפי נתוני סימיליארווב היו קרוב ל-600 מיליון כניסות לאתר הצ'אטבוט מ-100 מיליון משתמשים שונים במהלך ינואר, כחודשיים מאז הושק לראשונה
אנליסטים של UBS מסרו לרויטרס שהקצב בו ChatGPT צבר משתמשים הוא תקדימי. הגארדיאן דיווח שלפי נתוני סימיליארווב היו קרוב ל-600 מיליון כניסות לאתר הצ'אטבוט מ-100 מיליון משתמשים שונים במהלך ינואר, כחודשיים מאז הושק לראשונה.
לאחרונה הכריזה מיקרוסופט על כוונתה לשלב בינה מלאכותית של היוצרת של ChatGPT במוצריה ובמהרה ההכרזה הפכה למציאותית כשהחברה הודיעה שתשלב את הצ'אטבוט בשירות הפרימיום של מיקרוסופט טימס (Microsoft Teams). השילוב בטימס מאפשר לצוותים ליהנות מהערות והמלצות המיוצרות אוטומטית מפגישות וידיאו בעלות חודשית של 7 דולרים, ובהמשך 10 דולרים.
ציוץ שהופיע בטוויטר בסוף השבוע האחרון חשף שגרסה חדשה של מנוע החיפוש של מיקרוסופט בינג (Bing), המשלב יכולות של צ'אטבוט, כבר ממש מעבר לפינה. הציוץ חושף לכאורה את הממשק של בינג המשלב צ'אטבוט ולטענת הסטודנט שצייץ אותו הממשק הופיע לרגעים עד שנעלם. התיעוד התרחש בזכות זה שהפך את בינג לדף הבית שלו מבעוד מועד, מסר הצייצן לוורג'.