תוכנית חדשה של אמזון מציעה ללקוחותיה לשתף אותה בדאטה בתמורה ל-2 דולר בחודש במטרה לשפר את טרגוט הפרסומות שלה. במסגרת התוכנית תבדוק אמזון בין השאר אילו פרסומות רואים המשתמשים, באילו שעות ומה האינטראקציות שביצעו. המידע שאמזון תאסוף ישמש לשיפור טרגוט מודעות למשתמשים ולהצגת פרסומות באופן ממוקד יותר.
ההשתתפות בתכנית, שנקראת Ad Verificication, היא בהזמנה בלבד וכרגע מתקיימת בתחומי ארה"ב ובריטניה. דובר מטעם אמזון סרב למסור פרטים על האופן בו נבחרים משתתפים לתכנית אך ציין שמי שמתעניינים יכולים להירשם בעצמם לרשימות המתנה ואולי להיבחר להשתתף בעתיד.
לפי האינסיידר, לאחרונה עלתה דאגה לגבי האופן בו אמזון מטפלת במידע רגיש על משתמשים במוצרי הבית החכם בעקבות רכישת יצרנית האיירובוט ורכישת OneMedical מתחום שירותי הרפואה.
המסלול החדש יפתח לאמזון את האפשרות לדעת אילו פרסומות של אמזון או של מפרסמים צד ג' ראו המשתמשים ומידע נוסף. המידע שתאסוף ישמש לשיפור טרגוט מודעות למשתמשים ולהצגת פרסומות באופן ממוקד יותר
אמזון מצהירה בעמוד התוכניות שמידע על נתוני מרשמים רפואיים של משתמשים מקבלות מחנויות פארם נמחק וכי יש אפשרות בכל רגע להפסיק את ההשתתפות ואת שיתוף המידע עם אמזון בתכניות Amazon Shopper Panel. תכניות של מטא וגוגל שהופעלו בעבר וסיפקו כסף או שוברי מתנה תמורת שיתוף מידע ממשתמשים הופסקו לפי הביזנס אינסיידר ב-2019 בשל חשש לפרטיות המשתמשים בהן.
התוכנית החדשה היא מסלול נוסף בתכנית Amazon Shopper Panel שמציעה דרכים שונות בהן משתתפים יכולים להרוויח כסף תמורת שיתוף נתונים מסוגים שונים עם אמזון. בעזרת המשתתפים שפותחים צוהר לנתונים שלהם - ענקית האיקומרס ומותגים נוספים יכולים לקבל מידע שמסייע להם לגבש תובנות עסקיות ולהתאים מגוון מוצרים תוך שיפור הרלוונטיות של הפרסומים.