סן פרנסיסקו הפכה בשנה האחרונה למעבדת ניסוי של מכוניות אוטונומיות, כשיותר ויותר חברות החלו להפעיל שירותי מוניות המופעלים ללא נהג. כתוצאה מכך, גם הבעיות מתחילות להצטבר. כעת, דוח חדש של מחלקת מכבי האש בסן פרנסיסקו מעלה טענה קשה במיוחד: על פי אותו דוח, שתי מכוניות של חברת Cruise חסמו את הדרך לאמבולנס - מה שהוביל לאחר מכן למותו של פצוע מתאונת דרכים.
התקרית התרחשה ב-14 באוגוסט, כששתי מכוניות של חברת Cruise המפעילה מוניות אוטונומיות בסן פרנסיסקו חסמו שני נתיבים, והפראמדיקים איבדו זמן יקר בנסיונות לפנות את הפצוע לבית החולים. על פי הדוח, האיחור של האמבולנס גרם לכך שהפצוע איחר מלקבל טיפול חירום, ובבית החולים נאלצו לקבוע את מותו.
בחברת Cruise כופרים באשמה, וטוענים שרכב אחד מהשניים שחסם את הדרך התפנה עוד לפני שהאמבולנס היה צריך לעזוב את זירת התאונה. על פי החברה, אחד השוטרים יצר קשר עם החברה דרך מערכת חירום המותקנת ברכב, ועובדי החברה יכלו לפנות את הרכב מהזירה במהירות. בידי Cruise צילומים שלטענתם מוכיחים שהרכב שלהם פינה את הזירה עוד לפני שהפצוע בתאונה פונה אל האמבולנס עצמו.
על פי Cruise, אחד השוטרים יצר קשר עם החברה דרך מערכת חירום המותקנת ברכב, ועובדי החברה יכלו לפנות את הרכב מהזירה במהירות. בידי Cruise צילומים שלטענתם מוכיחים את גרסתם
חברת Cruise היא חברת בת של General motors והיא בתהליך התרחבות לעוד ערים בארה״ב. לאחרונה החברה קיבלה אישור לפעול בכל שעות היום בקליפורניה. במחלקת כיבוי האש של סן פרנסיסקו מאשימים את החברה באי לקיחת אחריות, ובכך שהשיטה של קריאה לעזרה מתוך המכונית לא מספקת.
התקרית בדוח לא היתה האחרונה של Cruise בסן פרנסיסקו. ב-17 באוגוסט, מכונית של Cruise התנגשה במכונית של מכבי האש בעיר. הרגולציה על מכוניות אוטונומיות דורשת מהחברות לדווח ולחקור מיקרים של תאונות והתנגשויות, אבל עדיין לא מכריחה את החברות לחקור גם מיקרים בהם הרכבים חוסמים את המרחב הציבורי.