כלכלת היוצרים ביוטיוב תרמה 35 מיליארד דולר לכלכלת ארה"ב במהלך 2022, כך לפי דוח האימפקט של שירות הווידיאו-סטרימינג שבבעלות גוגל. לפי הדוח שחיברה עבור יוטיוב חברת הייעוץ אוקספורד אקונומיקס, שירות הסטרימינג תמך בשנה שעברה ב-390 אלף משרות מלאות.
מדובר בזינוק של 40% בתרומה לכלכלה לעומת 2021, אז הוערכה התרומה של יוטיוב לתל"ג האמריקאי ב-25 מיליארד דולר. מספר המשרות הנתמכות עם זאת דווקא ירד מ-425 אלף בשנה זו.
מספר ה"מיליונרים" ביוטיוב - קרי, ערוצים שיש להם יותר ממיליון מנויים - צמח בשנה שחלפה בשיעור של 15% לרמה של 6,500 ערוצים בארה"ב . מספר הערוצים בארה"ב שיש להם יותר מ-100 אלף מנויים הגיע כבר ל-55 אלף.
מהדוח עולה גם כי 1 מכל 3 יוצרים אמריקאים שהרוויחו כסף מיוטיוב מסכימים כי השירות בבעלות גוגל הוא מקור ההכנסה העיקרי שלהם. יותר מ-160 אלף מהיוצרים והשותפים שלהם מעסיקים אנשים נוספים שעובדים עבור ערוצי היוטיוב שלהם.
נתונים שפרסמה חברת המחקר נילסן מספקים הצצה לנתוני הצופים שמניעים את אותה כלכלת היוצרים. לפי הנתונים שדווחו במגזין וראייטי, יוטיוב מתעלה על כל מתחרותיה בזירת הסטרימינג בארה"ב והיתה היחידה שחוותה עלייה בזמן הצפייה במכשירי טלוויזיה הביתיים בחודש אפריל.
כך, אף שזמן הצפייה הכולל בטלוויזיה באפריל ירד ב-2.1%, הצפייה ביוטיוב בטלוויזיה בחמשת השבועות שהסתיימו ב-30 באפריל דווקא עלתה ב-1.5%. מגמה זו מסייעת ליוטיוב להמשיך להוביל על המתחרות ולהחזיק בנתח הגדול ביותר מתוך הזמן שאמריקאים מבלים מול הטלוויזיה: 8.1%. וזאת עוד מבלי לכלול את הזמן שמבלים אנשים מול שירות הפרימיום YouTube TV.
נטפליקס, השחקנית המזוהה ביותר עם שוק הווידיאו בסטרימינג, החזיקה באפריל החולף בנתח של 6.9% בלבד. נטפליקס ושירותי הסטרימינג הולו (3.3% מזמן הצפייה באפריל), אמזון פריים וידיאו (2.8%), דיסני+ (1.8%) ו-HBO Max (עם 1.2%) נותרו ללא שינוי בנתח השוק או ספגו ירידה.
נוסף ליוטיוב, שני שירותי סטרימינים חינמיים מבוססי פרסומות אחרים הדגימו עלייה בזמן הצפייה שהודגם להם: Tubi של פוקס ו-Plutu TV של פאראמאונט.
ההסבר לצמיחה של יוטיוב בשעה שיתר שחקני הסטרימינג הגדולים נותרים במקום עשוי להגיע מהמגוון הרחב של התכנים וטווח הגילאים הגדול שהם פונים אליהם: "אני חושב שרבים הופתעו מהפופולריות של יוטיוב על מסכי הטלוויזיה", אמר לווראיטי בכיר נילסן בריאן פורר. "ליוטיוב יש קהל מגוון יוצא דופן, שככל הנראה שמונע ככל הנראה מהתוכן המגוון הזמין, שמושך באופן רציף צופים מפלח שוק רחב".
המחקר של אוקספורד אקונומיקס שבוצע עבור יוטיוב הצביע על פניו על הסכמה עם פורר: 76% מהמשתמשים בשירות הסכימו שיוטיוב הוא בית לתוכן ונקודות מבט מגוונים.
נתוני נילסן מראים גם כי באופן כללי שיעור הזמן שמבלים אמריקאיים בצפייה בשירותי סטרימינג בטלוויזיה הולך וצומח על חשבון ערוצי הברודקאסט ורשתות הכבלים. באפריל בילו האמריקאים 34% מזמן הצפייה היומי בסטרימינג לעומת 31.5% ברשתות הכבלים ו-23.1% בערוצי הברודקאסט.