בהתחלה הייתה תמונה של האפיפיור. הוא היה לבוש במעיל פאפר לבן, נפוח, ואופנתי בצורה מחשידה, צועד ברחוב עם בקבוק שתייה כמו סלב שנתפס בעדשת הפפראצי. התמונה הזו החלה לעשות את הסיבוב הצפוי בכל הרשתות החברתיות, אפילו כשהתברר שגם במקרה הזה, הקרדיט כולו מגיע ל-AI: התמונה נוצרה בתוכנת מידג'רני, והריאליזם המרשים שלה (יחסית) הפך לשיח היום. הכינוי "Balenciaga Pope" נדבק, ולרבים מעכברי האינטרנט, הפוטנציאל ההרסני - והמשעשע - של הטכנולוגיות החדשות האלה רק עשה חשק לעוד.
התמונה של האפיפיור והמעיל, שנוצרה במידג'רני וזכתה לכינוי Balenciaga Pope
ובאמת, עכשיו הגיע השלב הבא. לפני כשלושה שבועות חשבון היוטיוב demonflyingfox העלה סרטון שיוצר על ידי AI - לא רק תמונות סטילס - שבו נראות הדמויות מסרטי הארי פוטר מככבות בפרסומת לבית האופנה בלנסיאגה. הסרטון, אגב, נוצר באמצעות טכנולוגיה של החברה הישראלית D-ID. הדמויות בסרטון מופיעות בגרסאות "דוגמניות" שלהם, כמו נלקחו מהפרסומת הכי קלישאתית לבושם בפסח: רזות, חייזריות כמעט, חמורות סבר, מסתכלות ברצינות תהומית למצלמה ואומרות משפטים כמעט אקראיים עם שם בית האופנה, כמו "אתה בלנסיאגה, הארי", כשברקע מוזיקת האוס. לרגע, זה נראה כמו פרסומת אמיתית, רעיון מבריק של בלנסיאגה לרכוב על הטרנד.
השילוב בין דמויות פופולריות, הזיהוי של המאפיינים הכמעט קומיים של פרסומות עם סלבס למותגי אופנה, והיכולות המרשימות של טכנולוגיית ה-AI, יכולות אולי להסביר למה הסרטון הזה הוליד ז'אנר חדש ששוטף עד עכשיו את האינטרנט. פרסומות מזויפות של בלנסיאגה ממלאות את יוטיוב - כל אחת יותר מרחיקת-לכת מהשנייה: מגיבורי מארוול ושר הטבעות, דרך הדמויות בשובר שורות ופיקי בליינדרז ועד כוכבי "המשרד", כולם פתאום החלו לפרסם את בלנסיאגה. כל הפרסומות משתמשות בסרטוני וידאו ובקולות שסונתזו בעזרת טכנולוגיית AI.
מדובר באחד הממים הראשונים שמשלבים כלים של AI ליצירת וידאו. שלא כמו בממים שמשתמשים רק בתמונות סטילס בודדות, כמו במקרה המעיל של האפיפיור, הסרטונים נראים הרבה יותר מזויפים, והם עדיין לא עוברים לגמרי כאמינים - המטרה היא לא להטעות את הציבור. אבל דווקא בגלל זה, הרעיון לחבר את היכולות לייצר סרטוני וידאו של AI עם פרסומות למותג אופנה, שגם כך לעתים קרובות הולכות על מראה פחות אנושי ושפת גוף מאובנת, הוא הברקה שעובדת מצוין. הדמויות הללו לא יכולות לעשות הרבה מלבד להזיז את הפה ולמצמץ, אבל מתברר שזה כל מה שצריך בשביל לייצר פרסומת כמעט אמינה למותג אופנה.
יש להניח שגם זו רק התחלה של משהו חדש. העובדה שהמם הזה התפשט מעידה כמה קל נהיה למשתמשים לנצל כלי AI כדי להפיח חיים בדמויות או שחקנים פופולריים. היכולות האלה עדיין בחיתולים ובשנים הקרובות סביר שנראה יותר ויותר מעריצים שממש מפיקים פרקים שלמים ואולי אפילו סרטים בכיכוב כמה מהדמויות האהובות עליהם, גם בלי להזכיר את בלנסיאגה.