חודש בלבד עבר מאז שגוגל הכריזה חגיגית על הצ'אטבוט בארד (Bard) המשלב בינה מלאכותית, במהלך שרשמית קרא תיגר על מיקרוסופט שהשיקה באותם ימים את הגרסה החדשה של מנוע החיפוש בינג עם יכולות ChatGPT. אך בעוד מעל מיליון משתמשים כבר מתנסים במנוע החיפוש של מיקרוסופט שעבר מתיחת פנים ושודרג ביכולות AI, לציבור אין כלל גישה לבארד וכעת טוענת גוגל שהוא בכלל לא מיועד לחיפוש.
אך לא רק הגולשים לא מבינים מה זה בדיוק בארד מאחר שאינם יכולים להתנסות בו, גם עובדי גוגל נותרו באפלה בכל הנוגע למגבלותיו של הכלי החדש. חלקם תיארו את ההשקה של בארד כנחפזת ונוגדת את הסגנון הגוגלי, דווח ב-CNBC. יום לאחר הכרזת בארד, ציוץ שפירסמה גוגל בטוויטר להדגמת היכולות שלו כלל טעות מביכה ובכך הסגיר את החולשה של בארד לייצר טקסטים שהמידע בהם נכון. מניית גוגל ירדה כ-9% בחודש האחרון, לעומת מיקרוסופט שנותרה כמעט ללא שינוי.
"כלי ניסיוני"
"אהיה ברור מאוד: בארד אינו חיפוש" אמר ג'ון קראבצ'ק, בכיר בניהול המוצר, בשיחה פנימית עם עובדי גוגל במענה לשאלות נציגי העובדים. קראבצ'ק הסביר לעובדים המבולבלים מה המהות של בארד: "בארד ו-ChatGPT הם מודלי שפה גדולים, לא מודלי ידע. הם מעולים ביצירת טקסט עם שפה כמו של בני אדם, הם לא טובים בלהבטיח שהטקסטים שלהם מבוססים על עובדות". לדבריו, חיפוש מבוסס על מציאת מידע נכון.
עובדי גוגל נותרו באפלה בכל הנוגע למגבלותיו של הכלי החדש. חלקם תיארו את ההשקה של בארד כנחפזת ונוגדת את הסגנון הגוגלי
קראבצ'ק ומנכ"ל החברה סונדאר פיצ'אי חזרו והדגישו בשיחה עם העובדים שמדובר בכלי שטרם הושק אלא כלי ניסיוני עד שיהפוך זמין לציבור המשתמשים. בשיחה הודגש כי בארד ופיתוחים המשלבים AI מהווים בסיס לפיתוח הדמיון והיצירתיות של משתמשים, אם כי לא ניתן למנוע מהם לנסות להשתמש בצ'אטבוט ככלי חיפוש. מדובר בשינוי לעומת החודש שעבר, אז הכריזה גוגל בפוסט בבלוג שלה שהיא פועלת להביא את הפיתוחים המתקדמים ביותר של AI למוצריה, החל בחיפוש. עובדים בגוגל העריכו אז שהחברה עובדת על פיתוחים שעשויים להשתלב בחיפוש.
במקביל, גוגל פועלת לגייס מומחי בינה מלאכותית ולמידת מכונה. פיצ'אי הוסיף שהחברה נמצאת במגעים בשבועות האחרונים עם "טובי חוקרי למידת מכונה ומהנדסים בעולם" שמעוניינים להצטרף לגוגל.