לאילון מאסק יש תוכניות גדולות לטוויטר, הרשת החברתית אותה הוא רוכש תמורת 44 מיליארד דולר.
בתור התחלה, יש לו כל כוונה להפוך את טוויטר לעסק רווחי: המטרה שלו היא להכפיל פי 5 את הכנסות הרשת, לסכום של 26.4 מיליארד דולר עד 2028 - זאת לעומת ה-5 מיליארד דולר שהרשת הכניסה בשנה החולפת. כך לפי הניו יורק טיימס, שהביא את ראשי הפרקים של המצגת של מאסק למשקיעים.
מאסק צופה שמספר המשתמשים ברשת יגדל ל-931 מיליון בעוד כשש שנים, לעומת 217 מיליון כיום. בנוסף הוא משוכנע שהוא יצליח להגדיל את ההכנסה הממוצעת למשתמש בטוויטר ב-5.39 דולר - מ-24.83 דולר למשתמש ל-30.22 דולר.
הדרך להשיג את היעד הזה היא באמצעות הקטנת התלות בפרסום, כלומר המודעות שמופיעות בפיד, ונחשבות לעסק רווחי הרבה פחות מהמודעות שמופיעות ברשתות חברתיות אחרות. התוכנית של מאסק היא להתבסס רק על 45% הכנסות מפרסום ב-2028, זאת לעומת 90% כיום. חלוקת ההכנסות לתפיסתו תסתכם ב-12 מיליארד דולר מפרסום לשנה - לעומת מודל מנויים חדש, שיכניס לחברה כ-10 מיליארד דולר בשנה.
מאסק צופה שמספר המשתמשים ברשת יגדל ל-931 מיליון בעוד כשש שנים, לעומת 217 מיליון כיום. בנוסף מאסק מתכנן מוצר חדש שנקרא X, ולו יירשמו לפי התוכניות 104 מיליון משתמשים עד 2028
דרך להשגת היעד השאפתני הוא הגדלת מספר המשתמשים המשלמים עבור טוויטר בלו (twitter blue) ל-159 מיליון עד 2028. טוויטר בלו הוא שירות מנוי פרימיום, שמאפשר למשתמשים לקבל סט הטבות ופיצ'רים נוספים תמורת 3 דולר בחודש.
ואי אפשר בלי האקס פקטור – מאסק מתכנן מוצר חדש שנקרא X, אליו יירשמו לפי התוכניות 104 מיליון משתמשים עד 2028. המצגת למשיקיעים לא מפרטת מהו אותו מוצר X מסתורי - אבל מאסק רמז שמדובר בחווית שימוש ללא פרסומות. כלומר, שוב מודל משתמשים משודרג, וככל הנראה בתשלום.
אפיק הכנסה נוסף, לפי התוכניות של מאסק, יניב הכנסות בגובה של 1.3 מיליארד עד 2028: שירותי תשלומים, כמו טוויטר שופינג - מודל שהוא זניח היום בחברה (טוויטר תכניס ממנו 15 מיליון דולר ב-2023).
מאסק מתכנן גם שינויים רחבים במצבת כוח האדם של החברה כולל פיטורים וגיוסים של טאלנטים חדשים. כיום עובדים בחברה 7,500 עובדים והמספר צפוי לעלות בכמעט 2000 במהלך השנה הנוכחית, לרדת באלף בשנה הבאה ולעלות שוב בעתיד.