מטא עברה על החוק האירופי, כך פסק רגולטור הפרטיות האירי, שאף רמז שהחברה עשויה להידרש לשנות את אחת השיטות המרכזיות שלה להפקת הכנסות. לפי הפסיקה, מטא עברה על חוק הפרטיות האירופי בכך שהכריחה משתמשים של פייסבוק ואינסטגרם להסכים לספק להן מידע אישי - שישמש להצגת פרסומות מותאמות אישית. לפי לשון החוק, מטא חייבת לאפשר למשתמשים לבחור אם ברצונם לקבל מודעות מותאמות אישית להיסטוריית השימוש שלהם באינטרנט, או מודעות כלליות. בהמשך לקביעה הטיל הרגולטור על מטא שני קנסות בסכום מצטבר של 411 מיליון דולר.
פסיקת הרגולטור קובעת שהפלטפורמות של מטא - פייסבוק ואינסטגרם - לא יכולות להשתמש בהסכמי תנאי השימוש שלהן כדי להצדיק כפיית הצגת מודעות מבוססות פעילות מקוונת. כיום תנאי השימוש של הפלטפורמות מחייבות את המשתמשים להסכים לשימוש במידע שנאסף מהם עבור הצגת מודעות מטורגטות.
לפי דיווח ה-WSJ, בחודש שעבר החליטו גופי הפיקוח של האיחוד האירופי כי הטיפול בהפרה של מטא את חוקי הפרטיות האירופים ייאכף באירלנד, שכן שם שוכן המטא האירופי של החברה.
מטא טענה כי הצגת המודעות הכרחית ליישום החוזה שלה עם המשתמשים. החברה הודיעה כי אינה מסכימה עם הפסיקה וכי בכוונתה לערער על הפסיקה ועל הקנס.
למטא ניתנה אורכה של שלושה חודשים להודיע כיצד בכוונתה לציית לפסיקה. לפי הג'ורנלף אם הערעור של מטא יידחה וההחלטה תישאר על כנה, החברה עשויה להידרש להעניק למשתמשים אפשרות בחירה במודל של opt out: כלומר לאפשר להם לסרב להצגת מודעות שמבוססות על האינטראקציה שלהם עם הפלטפורמות.
הצגת מודעות מטורגטות מותאמות אישית על פי הפעילות המקוונת של כל משתמש היא אחת הדרכים המרכזיות שבהן מטא מייצרת הכנסות. ב-2021 הפרקטיקה הזו הניסה למטא הכנסות שנתיות בגובה 118 מיליארד דולר.
לפי אנליסט חברת המחקר מורנינג סטאר עלי מוגרבי, אם מספר משמעותי של משתמשים ייבחר לבצע opt out למודעות המטורגטות של מטא, בתרחיש הקיצוני ביותר עשויים מחירי המודעות לצנוח בשיעור של 10%-20%. לפי ה-WSJ, מוגרבי מעריך כי מהלך כזה יביא למחיקת 12%-25% משווי החברה.