בשורה לאינפלואנסרים ויוצרי תוכן: אחד הפיצ'רים המבוקשים ביותר זמין באינסטגרם, ויאפשר להפנות עוקבים לקישורים מרובים. "לינק בביו" (Link in bio) יהפוך ל-5 לינקים בביו - שהוא הטקסט החופשי בתיאור פרופיל המשתמש ברשת החברתית. כך הודיע היום מארק צוקרברג בערוץ מטא באינסטגרם.
"מעכשיו אתם יכולים להוסיף עד 5 קישורים בביו באינסטגרם. כנראה אחד הפיצ'רים המבוקשים ביותר שהיו לנו אי פעם", נכתב בערוץ האינסטגרם של מטא, על ידי מנכ"ל החברה מארק צוקרברג.
ההודעה הקצרה של צוקרברג
יוצרים רבים משתמשים בלינקים בפרופיל שלהם כהפניות לאתר אישי, הפניות לרכישת מוצרים מקודמים או כל קישור אחר שלרוב משמש לקידום האישי שלהם, של מותג כלשהו או יצירת רווח באמצעות הפניות. לכן, הפך הלינק בביו לאחד מנכסי הנדל"ן הנחשקים ביותר באינסטגרם ובטיקטוק. שתי הפלטפורמות הן שממה של לינקים: משתמשים יכולים להעלות רק קישור חיצוני אחד או שניים בכל מקום שהוא, והקישור החשוב מכולם נמצא כמובן בביו בראש הפרופיל.
עד כה ניתן היה לקשר רק ללינק אחד, וזו מגבלה משמעותית. כשיוצרים מפנים מהסטורי או מפוסטים לבדוק את הלינק בביו, הדבר כרוך בהשקעת מאמץ בתחזוקה ועדכון הקישור ובוויתורים: כשיוצר תוכן מחליף את הקישור בביו הוא מוותר על טראפיק (תנועת משתמשים) לקישור הקודם לטובת הקישור החדש.
כבר כמה שנים שסטארט אפים ממקסמים את השטח הזה ומציעים דפי נחיתה נקיים ופשוטים, שעורמים קישורים רבים אחד על גבי השני, אך הפיצ'ר החדש יאפשר לדלג על התהליך ולצמצם את מספר ההקלקות הנדרשות מהקהל של היוצרים. זה באופן טבעי יפגע בהכנסות החברות שהתפרנסו עד כה מהעברת הגולשים אל אתרם.
כבר כמה שנים שסטארט אפים ממקסמים את השטח הזה ומציעים דפי נחיתה נקיים ופשוטים, שעורמים קישורים רבים אחד על גבי השני, אך הפיצ'ר החדש יאפשר לדלג על התהליך ולצמצם את מספר ההקלקות הנדרשות מהעוקבים
מנגד, האפשרות החדשה לשלב עד חמישה קישורים שונים בביו פותחת בפני יוצרים את האפשרות להפנות עוקבים לערוצים שונים, ואף לתת חיי מדף נוספים לקידומים חשובים מבלי לוותר על שילוב קידומים רעננים.
מה שכן, לא כל ההקלקות נחסכות - אם הוספתם יותר מלינק בודד לפרופיל באינסטגרם, מבקרים בעמוד שלכם ייחשפו ללינק הראשון ויידרשו להקליק בשביל להרחיב ולראות את שאר הקישורים. מנגד, יתרון נוסף של הפיצ'ר החדש הוא שניתן לשלוט גם בסדר הלינקים ולתת להם שמות לבחירת היוצר.
העדכון הנוכחי מגיע ימים בודדים אחרי שמטא שחררה עדכונים נוספים שנועדו למשוך יוצרים להמשיך להשתמש בפלטפורמת אינסטגרם, בהם: מידע על טרנדים מובילים בשירי רקע והאשטאגים לרילס (Reels) ונתוני נוספים לגיבוש תובנות מהאינטרקציה עם הסרטונים – סך כל הזמן הצפייה ברילסים וזמן צפייה ממוצע.