חוק חדש שמקודם בארצות הברית ינסה להילחם בתופעה המרגיזה שכל מי שעשה קניות אונליין מכיר: ביקורות מזויפות על מוצרים באינטרנט. הצעת החוק שיזמה רשות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) יוצאת למאבק בהטעיית הקונים ברשת, שמחפשים משוב אמיתי על מוצרים ושירותים, ודורשת סמכות להטיל קנסות על אתרים שיפרו את הכללים.
הצעת החוק מפרטת שבע דרכים שונות בהן אתרים וחברות מטעים את ציבור הרוכשים ועמן מבקש החוק החדש להתמודד: ראשית, ביקורות ועדויות לקוח מזויפות: רשות הסחר דורשת לאסור שימוש או מכירה של ביקורות וסיפורי לקוח דמיוניים, עדויות של לקוחות שלא הייתה להם התנסות אמיתית עם המוצר או השירות, או ביקורות שקריות. חברות גם לא יורשו ליצור או לנהל אתרים שמתיימרים לפרסם ביקורות בלתי-תלויות על מוצרים או שירותים שלהן.
בנוסף, ההצעה אוסרת על הקצאה מחדש של ביקורות קיימות, כך שייראה כאילו נכתבו עבור מוצרים אחרים ושונים, וכן תאסור על הצעת תגמול לכתיבת ביקורות - בין אם חיוביות או שליליות (למשל על מוצרי מתחרים). עסקים לא יוכלו להציג ביקורות של עובדי החברה, ובמקרים מסויימים אף של בני משפחתם, ללא ציון הקשר לחברה.
רשות הסחר הפדרלית תנסה למנוע גם הסתרת ביקורות שליליות על מוצרים, או איומים משפטיים בשביל להביא למניעה או הסרה של ביקורות שליליות
ה-FTC מתייחסת גם לנושא קניית לייקים ועוקבים, ומציעה לאסור מכירה או קנייה של אלו כשזה נוגע להגברת הנוכחות או השפעה ברשתות חברתיות למטרות מסחריות. לבסוף, גם תנסה הרשות למנוע גם הסתרת ביקורות שליליות על מוצרים, או איומים משפטיים בשביל להביא למניעה או הסרה של ביקורות שליליות.
בהודעתה על הצעת החוק, הודתה רשות הסחר הפדרלית שכניסתה של בינה מלאכותית גנרטיבית לשימוש נרחב עשויה להקל על זייפני ביקורות - תופעה שכבר מתקיימת, למשל באמזון. ה-FTC פתחה בהליכים כלפי עסקים ספציפיים שהשתמשו בביקורות מזוייפות, אך עד כה לא היה לה סמכויות להטיל קנסות בעצמה, ולא היו ניסוחים גורפים בחוק על הפרקטיקות האסורות. בשלב הבא, הצעת החוק תעמוד לביקורת ותגובות הציבור במשך 60 יום, כשאחריהם הרשות תתקן את הנוסח בהתאם לפידבק. בהמשך, תובא ההצעה הסופית לאישור.