מאז שאילון מאסק רכש את טוויטר, ספגה הרשת החברתית גל נטישות מצד מפרסמים. עכשיו מציעה טוויטר תמריץ חדש בתקווה להשיב את תקציבי הפרסום: החברה תשווה את הסכום שהמפרסמים יקציבו לפרסום בפלטפורמה עד ל-250 אלף דולר לפי וול סטריט ג'ורנל.
קמפיינים בשווי 500 אלף דולר שטוויטר תממן מחצית מהם, יהיו חייבים לעלות לאוויר עד סוף פברואר. בשביל ליהנות מההטבה, על המפרסמים להשתמש בכלים מסוימים של טוויטר, בהם כלי שמאפשר להזין עד 1,000 מילות מפתח כך שהמודעות לא יופיעו צמודות לציוצים בהם הן מופיעות.
הקפאת תקציבי הפרסום בטוויטר החלה לאחר שגברו החששות מהצעדים בהם נוקט המנכ"ל החדש מאסק, בתחום מודרציית תוכן, למשל שמודעות יוצגו לצד תוכן פוגעני או שנוי במחלוקת. בנובמבר דווח ששליש ממאה המפרסמים הגדולים לא פרסמו בטוויטר בתקופה קריטית לקראת מכירות תקופת החגים בארצות הברית. מאז, מספר המפרסמים שחדלו לנתב תקציבי פרסום לטוויטר גדל משמעותית. נכון לסוף השבוע הראשון של ינואר יותר מ-75 מתוך 100 המפרסמים הגדולים של טוויטר לפני עידן מאסק לא מפרסמים עוד בפלטפורמה, לפי נתוני חברת הדאטה סנסור טאוור. מדובר בפגיעה קשה לטוויטר, שבשנת 2021 90% מהכנסותיה בסך 5.1 מיליארד דולר הגיעו מפרסום.
נכון לסוף השבוע הראשון של ינואר יותר מ-75 מתוך 100 המפרסמים הגדולים של טוויטר לפני עידן מאסק לא מפרסמים עוד בפלטפורמה, לפי נתוני חברת הדאטה סנסור טאוור. מדובר בפגיעה קשה לטוויטר, שבשנת 2021 90% מהכנסותיה בסך 5.1 מיליארד דולר הגיעו מפרסום
ההצעה הנוכחית למפרסמים מצד טוויטר מדגימה הורדה של הרף לקבלת סבסוד לפרסום בפלטפורמה. התמריץ הקודם של טוויטר הציע 500 אלף דולר בשטחי פרסום חינמי על כל 500 אלף דולר שהמפרסמים יוציאו על מודעות בפלטפורמה.
המאמצים של טוויטר להגביר הכנסות מהפלטפורמה לא מסתיימים בתמריצים למפרסמים: בסוף השבוע האחרון הושבתה האפשרות לגישה לטוויטר דרך אפליקציות צד ג'. סיבה אפשרית לכך, לפי האינפורמיישן, היא רצון למנוע גישה למשתמשים דרך אפליקציות שלא מציגות מודעות. לפי תכתובת פנימית שהגיעה לאינפורמיישן, טוויטר מנעה באופן מכוון, באמצעות ה-API שלה, גישה לתוכן הפלטפורמה מצד אפליקציות חיצוניות כמו Tweetbot, Twitterrific ו-Birdie. כתוצאה מכך משתמשים שרוצים לצפות בתוכן של טוויטר יכולים לעשות זאת רק בטוויטר.