ענקיות הביג טק לא מפסיקות לקצץ: לאחר גלי הפיטורים ההמוניים, החברות נוקטות צעדים נוספים במטרה להפחית עוד יותר את ההוצאות. סמנכ"לית הכספים של גוגל, רות פורת, הודיעה בסופ"ש האחרון לעובדי החברה במכתב פנימי על סגירת כמה מזנוני חטיפים וקפיטריות, וכי בנוסף לא יופעלו קפיטריות מסוימות בימים עם מעט עובדים יחסית במשרד. 

בנוסף, החברה הודיעה שתתמקד בחלוקת משאבי המחשוב באופן יעיל יותר כך שתוכל "לנצל טוב יותר את השרתים והדאטה סנטרים" ולשים דגש על מוצרים שדורשים משאבי מחשוב רבים כמו ה-AI. לפי המייל הפנימי שהגיע לידי הוול סטריט ג'ורנל, גוגל תשיק כלי פנימי שיסייע לצוותים לבחור בספקים חיצוניים שגובים מחירים נמוכים יותר על שירותי תוכנה או אספקת ציוד.

"אחת המטרות של גוגל השנה היא להגיע לחיסכון בר-קיימא באמצעות מהירות ויעילות משופרות", כתבה פורת במייל לעובדי החברה והוסיפה שתמשיך לגייס עובדים בקצב נמוך יותר לצד יישום מהלכי הפיטורים עליהם הכריזה מוקדם יותר השנה.

מטא מעדיפה עובדים שגרים קרוב

במקביל, מטא הנחתה מנהלים לא לשכור עובדים חדשים שמקום מגוריהם אינו קרוב לאחד ממשרדי החברה, וכך למעשה לבטל את העבודה מרחוק (remote), דווח באינפורמיישן. זאת בהמשך לדברי מארק צוקרברג כי בדיקה פנימית בחברה מצאה קשר בין ביצועים טובים יותר להימצאות יותר זמן במשרדים במיוחד בקרב עובדים חדשים. מוקדם יותר אמר דובר מטעם החברה שמדובר במדיניות זמנית.

"אחת המטרות של גוגל השנה היא להגיע לחיסכון בר-קיימא באמצעות מהירות ויעילות משופרות", כתבה פורת במייל לעובדי החברה

גם בסיילספורס לא שקט: החברה ממשיכה להוציא לפועל סבבי פיטורים במסגרת מהלך לחיסכון בעלויות הכולל צמצום של 10% מכוח האדם בחברה עליו הכריזה החברה בינואר, דבר שגורם למורל ירוד בקרב העובדים. בעקבות סבב נוסף של פיטורים בשבוע האחרון, דווח בביזנס אינסיידר שעובדי סיילספורס פנו לערוצי סלאק פנימיים והביעו את דאגתם מכך שהחברה לא מתקשרת היטב את הפרטים על הצפוי וכי הם בחוסר ודאות לגבי כמה אנשים כבר פוטרו ובאיזה שלב החברה נמצאת בדרך ליעד לצמצם את מספר העובדים. הסבב הנוכחי מתייחס למחלקת מכירות, צוותי אנליסטים של CRM ועובדי מכירות לארגונים ללא מטרת רווח ומוסדות חינוכיים.