עסקת הענק ההודית-סינית שמטלטלת את עולם הקמעונאות המקוון: ענקית האופנה המקוונת שיין (Shein) חוזרת לפעול בהודו בעקבות עסקת ענק עם התאגיד המקומי רליאנס (Reliance). במסגרת העסקה, שאישרה ממשלת הודו, תקבל שיין אחוזים מרווחי המכירות המקומיות אונליין בעוד רליאנס יסייע לה להקים שרשרת אספקה ליצוא גלובלי של בגדים מתוצרת הודו ויוכל במקביל להתרחב בשוק האופנה המקוון המקומי שמוערך ב-10 מיליארד דולר. כך מסרו מקורות יודעי דבר לפייננשל טיימס.
העסקה תאפשר לשיין לגוון את הייצור שלה ולהיות פחות תלויה בסין. לפני 3 שנים נחסמה האפליקציה שלה לשימוש בהודו בשל היחסים המתוחים בין שתי המדינות.
למרות המתיחות בין הודו לסין, ההערכות הן שתאגיד ענק כמו רליאנס שמעורב בכלכלת הודו בתחומים כמו גז, נפט, תשתיות תקשורת, מדיה וטקסטיל יוכל לרכך את ההתנגדויות לתאגיד סיני
בתאגיד רליאנס נמנעו מלהגיב בנושא ואילו שיין אישרה את קיומה של העסקה אך לא סיפקה פרטים נוספים. למרות המתיחות בין הודו לסין, ההערכות הן שתאגיד ענק כמו רליאנס שמעורב בכלכלת הודו בתחומים כמו גז, נפט, תשתיות תקשורת, מדיה וטקסטיל יוכל לרכך את ההתנגדויות לתאגיד סיני, בייחוד כשמדובר בשיתוף פעולה שיגביר את היצוא של התוצרת המקומית.
בשוק האופנה המקוון בהודו מובילה כיום מינטרה (Myntra) שהתמזגה ב-2014 עם פליפקארט שבבעלות וולמארט.
לפי הערכות, עד שנת 2025 צפויה שיין לשלש את מחזור המכירות העולמי שלה לכ-80 מיליארד דולר. היא לא מוכרת את תוצרתה בסין והכנסותיה מסתמכות על יצוא בלבד. בגלל בעיות שרשרת אספקה במהלך מגפת הקורונה ומתחים גיאופוליטיים, גיוונה החברה את מקומות הייצור שלה ובשנה שעברה הרחיבה משמעותית את כוח האדם בשלוחה הסינגפורית.