אלפבית, החברה האם של גוגל, מתכננת לאחד את הצוות שעובד בווייז (Waze) אל תוך קבוצות מיפוי אחרות בקבוצה - 500 העובדים של ווייז יעברו לעבוד תחת בחטיבת ה-Geo שתחתיה נמצאים Google Maps Earth and Street View, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. השינוי הארגוני יצא מחר, אך החברה מתכוונת להשאיר ולהפעיל את שני המוצרים בנפרד ולא מתכננת פיטורים של עובדים.
הסנטימנט השלילי בשוק מקל על ענקיות כמו גוגל להוציא לפועל צעדים של קיצוץ עלויות, פיטורים, בדיקת ביצועים ותפוקות של עובדי החברה ובחינה מעמיקה של רווחיות המוצרים. עד כה, גוגל היא בין היחידות מבין ענקיות הטכנולוגיה שלא פיטרה עובדים, לעומת פייסבוק ואמזון למשל, שכבר הודיעו על תוכניות לקיצוץ משמעותי במצבת כוח האדם.
לפני כחודש החלה החברה להוציא עדכונים ראשונים, כאשר מנכ"ל אלפבית סונדאר פיצ'אי הודיע שהוא רוצה לשפר את האפקטיביות של החברה ב-20%, בין היתר באמצעות פיטורים ואיחוד מוצרים בדומה לאיחוד של יוטיוב מיוזיק (YouTube Music) וגוגל פליי מיוזיק (Google Play Music) בעבר. לאחר מכן ביקשה החברה מהמנהלים לדרג את 6% העובדים הכי פחות פרודוקטיביים בחברה, דירוג שעשוי להוביל לפיטורים של כ-10,000 איש.
גוגל רכשה את וויז ב-2013 תמורת 1.3 מיליארד דולר, באקזיט הגדול ביותר למוצר צרכני בישראל. חוזק המותג של הסטארט אפ אפשר לו להישאר כמוצר עצמאי ולא להיבלע בתוך גוגל, אבל בשנים האחרונות הכפילות של שני המוצרים נראתה מיותרת. לאחרונה גם הגיעו יותר ויותר סימנים שוויז מאבדת כיוון, כשבין היתר המנכ"ל נועם ברדין עזב ומונתה לו מחליפה, נהא פאריק. גם המודל החדש של נסיעות שיתופיות בשם Waze carpool שפותח לפני כשלוש שנים נסגר לפני מספר חודשים. בתוך וויז נשמעו טרוניות שכל שירות שהם מוסיפים למוצר מועתק לגוגל מפות ומעל הכל – לגוגל מפות יש כמיליארד משתמשים לעומת 150 מיליון בלבד של ווייז.