מרוץ ה-AI: גוגל תציג גרסה למנוע החיפוש שלה המשלבת מאפייני צ'אטבוט - כבר השנה. בנוסף, החברה תשיק 20 מוצרים חדשים, חלקם יוצגו כבר במאי הקרוב בכנס המפתחים של גוגל. כך עולה מתחקיר של הניו-יורק טיימס.
ההתפתחויות הטכנולוגיות שנחשפו לאחרונה עם הצגת צ'אטבוט מתקדם (ChatGPT) מבוסס למידת מכונה שמספק תשובות מלאות לפרומפטים או שאלות שמזינים משתמשים הכניסו את גוגל, שמתבססת במידה רבה על מנוע החיפוש שלה, ללחץ. לפני כחודש כבר הוכרז "קוד אדום" בחברה שמארגנת כעת מחדש את יוזמות הבינה המלאכותית (AI) שלה בראשות המנכ"ל סונדאר פיצ'אי. לשם כך היא אף גייסה את צמד המייסדים לארי פייג' וסרגיי ברין, שחדלו לקחת חלק בניהול השוטף של החברה עוד ב-2019.
ChatGPT של חברת Open AI הושק בחודשים האחרונים לקהל הרחב ומאז מייצר תשובות מלאות כמעט לכל גחמה של המשתמש, מידע מתחומים מגוונים, מתכונים ואף שורות קוד לפי דרישה. אם לא די באיום ChatGPT על עסקיה של גוגל, החודש הודיעה מיקרוסופט על שיתוף פעולה עם OpenAI לשילוב יכולות הצ'אטבוט במנוע החיפוש שלה Bing ואף במוצרי מיקרוסופט אופיס הוותיקים. מיקרוסופט מכוונת לייצר מנוע חיפוש שיספק למשתמש תשובה מלאה לפי מידת הרלוונטיות.
בשל הדחיפות בה גוגל פועלת להישאר רלוונטית ומובילה בתחום ה-AI, פיצ'אי מקדם גם "מסלול ירוק" להאצת אישור מוצרי בינה מלאכותית תוך הבטחה שהטכנולוגיה הוגנת ואתית. "אנו ממשיכים לבחון את טכנולוגיית ה-AI שלנו פנימית על מנת לוודא שהיא מועילה ובטוחה, ומצפים לשתף החוצה חוויות נוספות בקרוב", מסרה דוברת גוגל לטיימס והוסיפה שהפיתוחים צפויים לשרת יחידים, עסקים וקהילות.