מים, רגילים או מוגזים, בפחית עם ציורים מפחידים. זה, בגדול, הקונספט של חברת Liquid Death. ואיתו הם הולכים עכשיו לבורסה.
לפי דיווח של האינפורמיישן, חברת המשקאות שהוקמה ב-2017, שכרה את שירותי בנק ההשקעות גולדמן סאקס, במטרה לצאת להנפקה במהלך 2024. ליקוויד דת' גייסה עד כה 200 מיליון דולר במספר סבבים, לפי שווי של 700 מיליון דולר.
ואם זה נשמע כמו כל סטארט אפ בסיליקון ואלי הרי שזה שוב הזמן להזכיר: מדובר בחברת משקאות ולא בחברת תוכנה. "אנחנו בסך הכל חברת משקאות מצחיקה ששונאת שיווק תאגידי בדיוק כמוכם", משווקת את עצמה ליקוויד דת' תחת הסלוגן "לרצוח את הצמא". "המשימה המרושעת שלנו היא לגרום לאנשים לצחוק ולהביא כמה שיותר מהם לשתות משקאות בריאים יותר בתדירות גבוהה יותר, זאת תוך סיוע להרוג את זיהום הפלסטיק", נכתב באתר החברה.
מה מיוחד במים של ליקוויד דת'? לא הרבה: הם נארזים הישר לפחיות ולא בבקבוקים, סמוך למקור המים - שעד לא מזמן היה באזור האלפים האוסטריים - ומשם הופצו למכירה, כשהשוק העיקרי הוא בארה"ב. לאחרונה, בשביל לחסוך בעלויות, החברה האמריקאית עברה "לבקבק" את הפחיות במקור מים מקומי, כלומר בארה"ב.
המייסד, מייק ססריו בן ה-40, מנהל קריאייטיב שניהל קמפיינים עבור תכניות נטפליקס בעבר, מאמין אדוק בכוחו של מותג. מבחינתו, ה"קטע" של ליקוויד דת' הוא השיווק המושחז: "כמו כל מותג גדול ונחשב באמת, זה הכל שיווק, כי הסיבה שאנשים בוחרים דברים ב-98% מהזמן היא לא רציונלית. היא רגשית", אמר לאחרונה בראיון לוושינגטון פוסט.
מרצ' מכובעים ועד חוקן
וליקוויד דת' הוא מותג חזק: פרט למים שהיא מוכרת במגוון גדלים ומארזים של פחיות, סודה ולאחרונה השיקה גם משקאות תה קר, היא מציעה גם שלל פריטים ממותגים בהם כובעים, חולצות, פלאסק (למים כמובן), תכשיטים ואפילו ערכת חוקן בשיתוף מתופף להקת בלינק-182, טראוויס בארקר.
הצעד הנוכחי של ליקוויד דת' הופך אותה לאחת החברות מגובות הון סיכון הבודדות שעושות את דרכן לבורסה, לאור המצב בשוק והקיפאון בהנפקות. השקיעו בחברה עד כה הקומיקאית וויטני קאמינגס, חברת ההשקעות Science וגם ענקית הבידור לייב ניישן. נכון לסבב הגיוס האחרון החברה לא רווחית, וצופה שתהפוך לכזו רק ב-2024, כך לפי דיווח פורבס. עד כה, וטרם פורסם תשקיף, דווח כי ליקוויד דת' הצליחה להגיע לשיעור רווח גולמי של 12% - נמוך משמעותית מזה של חברות אחרות בקטגוריית המשקאות.
ב-2021 החברה הכניסה 45 מיליון דולר, ב-2022 ההכנסות כמעט ושילשו את עצמן ועמדו על 130 מיליון דולר. בשנה הנוכחית המספר צפי החברה הוא כי ההכנסות שלה תוכפלנה.