דמיינו פיאט פנדה ש"נמתחה" לגובה ו"נמעכה" לרוחב עד שהפכה לרכב בעובי של כיסא בר. זו לא בדיחה ולא דגם תצוגה – אלא רכב חשמלי מתפקד, יחיד במינו, שנבנה כולו ממרכיבים מקוריים של פיאט פנדה 1993. ברוחב של 50 ס"מ בלבד, עם מושב אחד, מנוע קטן וטווח נסיעה של 25 קילומטר, הרכב הזה הוא גם גימיק עיצובי, גם ניסוי הנדסי וגם אמירה אמנותית על מגבלות – או היעדרן – של עיצוב תעשייתי.

 

@tutti_pazzi_per_marazzi Anche i paraurti 100% originali #panda #mykewazowski #fyp ♬ suono originale - tutti_pazzi_per_marazzi

מי שעומד מאחורי היצירה הוא אנדראה מראצי, בן למשפחה בעלת מגרש גרוטאות מאיטליה, שהחליט לקחת את האייקון הלאומי – הפיאט פאנדה – ולעצב אותו מחדש, תחת עיקרון אחד: כמה שיותר צר. במשך כשנה עבד מראזי עם משפחתו בסדנה שלהם, והשתמש ב-99 אחוז מחלקי הרכב המקורי כדי ליצור גרסה צרה במיוחד, בלי לוותר על הנראות המוכרת של הרכב.

 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם
 
 
 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Museums News‎‏ (@‏‎museumsnews‎‏)‎‏

 

התוצאה: רכב חד-מושבי חשמלי, במשקל 264 ק"ג, אורך של 3.4 מטרים וגובה של 1.45 מטר. ההנעה מתבצעת באמצעות מנוע חשמלי קטן (כמו זה של קורקינט), וסוללת 24 וולט שמספיקה לנסיעה במהירות של עד 15 קמ"ש – עם טווח מוגבל אך מספק, בעיקר לשעשוע ולתצוגה.

@tutti_pazzi_per_marazzi Risposta a @Salvatore Rondinelli Mistero risolto #cofano #fyp #panda ♬ suono originale - tutti_pazzi_per_marazzi

הרכב, שנראה כאילו נכנס בטעות לוואקום תעשייתי, נוסע, פונה, צופר ומעורר חיוכים בכל מקום שבו הוא מופיע. הוא הוצג לראשונה באירוע שנתי לחובבי פיאט פנדה בעיירה Pandino שבאיטליה, שם הפך מיד לאטרקציה המרכזית ולכוכב הרשת.

 

 

מעבר לעניין הטכנולוגי והחזות הקומית – מראזי לא מסתיר את מטרתו: להיכנס לספר השיאים של גינס עם התואר "הרכב הצר ביותר בעולם". אך יותר מכך, הוא מציג דרך חכמה, הומוריסטית ובלתי צפויה לעסוק בעיצוב רכב – כזה שמפרק אובייקט מוכר, מרכיב אותו מחדש, ומזכיר לנו שלפעמים, דווקא ההגזמה היא הדרך הכי מקורית לחשוב מחדש על פרופורציות.