עיניו של האמן הספרדי לורנצו דוראן מופנות כל הזמן לקרקע או לצמרות העצים, בחיפוש מתמיד אחר עלים מושלמים, אותם הוא יוכל לעצב לפיסות אמנות עונתיות ועדינות. "אני מגבש את את החזון שלי בהשראת אלמנטים מהשדה, ומאמין שכל חפץ בטבע הוא אמנות במהותו הטהורה ביותר", מסביר לורנצו באתרו. "זו הדרך שלי לחוות את היצירתיות של הטבע".
זו טכניקה נפוצה מאוד במזרח ויש לה שורשים אפילו במרכז אירופה. הסינים מומחים בחיתוך נייר, והחלו לעשות זאת לפני אלפי שנים. היפנים קוראים לאמנות הזו קיריגמי, שזה מאוד דומה לאוריגמי רק שאת הנייר חותכים ולא רק מקפלים. אפילו בגרמניה יש היסטוריה של אמנות חיתוך נייר, הנקראת שרנשניט.
"שמתי לב שיש טכניקות מגוונות לחיתוך נייר", מסביר לורנצו. "הכול מתחיל משרטוט על נייר, ברגע שעולה במוחי רעיון, ואז אני מבטא את עצמי באמצעות שימוש במשהו שנמצא בכל מקום וצומח באופן טבעי. בעבודתי עשיתי ניסויים עם סוגים שונים של עלים ושמתי לב שיש כאלה שקל יותר לחתוך ולעצב ויש כאלה שפחות. אבל בגדול, כשהעלה עבה יותר – התוצאות טובות יותר".
למרות שהטכניקות הוותיקות כבר הוכיחו את עצמם, כדי לעצב את העלים, לורנצו היה צריך לפתח טכניקות וללמד את עצמו כיצד לחתוך, לייבש ולמסגר את יצירותיו הייחודיות. לדבריו, עד כה הוא מרוצה מהתוצאה. התהליך מתחיל בקטיפה של עלים שמשכו את תשומת לבו של לורנצו. לאחר מכן הוא שוטף אותם, מייבש אותם, משרטט עליהם את הסקיצה שהוא בחר ולבסוף הוא חותך בעדינות את חומר הגלם הדקיק באמצעות איזמל (סכין מנתחים). בגלל שהלהב כה חד והעלים כל כך שבריריים, לעתים עבודה של ימים נהרסת בשניות. לכן יש צורך בדיוק רב ובעיקר בסבלנות ויציבות.
באתרו הוא מספר שעלים רבים נזרקו לפח עד שהוא שיכלל את הטכניקה. חלק מהיצירות שלו נמכרו, למרות שלא ברור כמה זמן הן יכולות לשרוד, בכל זאת הן עשויות מחומר אורגני עדין. אך לדבריו של לורנצו, הוא מתנחם בעובדה שכולן יוצגו לנצח במרחב הווירטואלי.
דוראן מציג באתרו קטלוג של כל יצירותיו ומציע לגולשים לרכוש את כל מה שהוא מכין. בנוסף הוא מזמין את הגולשים להזמין ממנו העתקים, על בסיס יצירות קודמות, אך מדגיש כי "אין ערובה שהעלה ייצא בדיוק כמו בדוגמה, מפני שכל יצירה היא עבודת יד ייחודית".