השערורייה הבאה של מאלומה

לצד ההצלחה חסרת התקדים אותה חווה מאלומה בימים אלה, אפשר למצוא גם לא מעט שערוריות בהן מעורב הקולומביאני הצעיר שלא קשורות לדעותיו או מעשיו, אלא בעיקר סובבות סביב השירים אותם הוא בוחר לבצע כשמתחשק לו לעזוב לרגע את הרגאטון ולהתמקד בטראפ. כתבנו כאן בעבר על אינספור הביקורות והמחאות להן זכה בעקבות השיר 4Babys , ולמרות שעברו כבר שמונה חודשים מאז שיצא (ולמעלה מ-650 מיליון צפיות ביוטיוב), נראה שהסערה סביב השיר לא הולכת לשום מקום.

בתחילת החודש התראיין מאלומה (יחד עם הזמר פיפה) לתכנית Primer Impacto בערוץ Univsion האמריקאי, ולקראת אמצע הראיון החליט המראיין  לעצור רגע את הפאן הזוגי ולפנות ישירות למאלומה כדי לשאול אותו האם הוא צפה שיקבל כל כך הרבה ביקורות על השיר. אחרי גמגום קצר וסימון לאנשי היח"צ שלו שהשאלה לא באה לו טוב, מאלומה קם בהפגנתיות, עזב את הראיון והשאיר את אנשי האולפן די המומים. ככה זה נראה.

אז האם הביקורות באמת מפריעות למי שמכנה את עצמו "ילד יפה, ילד מלוכלך"? כמובן שלא. בערך באותו השבוע בו פיצץ את אותו ראיון זוגי הוא שיחרר לאינסטגרם שלו טיזר ראשון מתוך הסינגל הבא שלו, Vitamina, שבדומה ל-4 Babys יהיה גם הוא שיר לטינו-טראפ קלאסי עם כמה משפטים שכבר מעוררים מחלוקת. "היום אני יאכל אותך בחדר השינה שלי, אמרו לי שאת די קנאית וכזו שבולעת את כל הוויטמינים". כנראה שאין ממש צורך להרחיב על איזה ויטמינים מדבר מאלומה, והשורה הזאת הספיקה כדי שלא מעט אנשים שעדיין לא נחשפו לשיר במלואו ירימו קול מחאה בניסיון לעצור את הפופולריות הפסיכית לה זוכה הזמר שיגיע גם אלינו באוקטובר להופעה ראשונה בישראל.


שיא המחאה הגיע ברגע שארגון זכויות הנשים המקסיקני Si Hay Mujeres ("אם יש נשים") החליט שזה כבר יותר מדי ופתח בעצומה כדי לבטל את הופעתו המתכוננת חודש יולי באחד הפסטיבלים הגדולים במקסיקו. "במציאות שבה נרצחות שלוש נשים בחודש, זה לחלוטין נדרש למנוע כל סיטואציה שתוביל להעלבה או פגיעה", אמרה נשיאת הארגון, חולייטה קאמרגו. "מאלומה הוא טיפוס שמזלזל במין הנשי ומבחינתו אנחנו שוות לרבע ממה ששווה גבר, בדיוק כמו שמספרות המילים בשיריו", סיכמה קאמרגו. בימים אלה המחאה נגד הגעתו לפסטיבל נמצאת בשיאה, אבל כמו שהוא והמציאות כבר הוכיחו בעבר – כוחן של המעריצות של הזמר הצעיר גדול יותר מכל מחאה, וההופעה, כנראה, תתקיים כסדרה.

אלבום חדש ומצופה לקרלוס ויווס

אין הרבה אנשים בעולם שהצליחו להרים סגנון מוזיקלי כל כך נישתי ולהפוך אותו למיינסטרימי כמו שעשה קרלוס ויווס לסגנון ה-Vallenato (ואיינטו) הקולומביאני. הואיינטו, כדאי שתדעו, הוא סגנון מוזיקה עממי שנולד בחוף הקריבי של קולומביה ומאופיין בחגיגה של אקורדיונים שמרימים כל שיר אוטומטית לריקוד שמח. כך בדיוק היה עם La Bicicleta שלו ושל שאקירה, ככל הנראה שיר הוואיינטו הכי גדול שיצא מקולומביה אי פעם, ולמעשה זה שגם אחראי לכך שאלבומו הבא של ויווס שהיה אמור לצאת ממש בקרוב נדחה ל-20 באוקטובר.

"כל עניין האלבום היה חייב להיכנס להשהיה אחרי הטירוף סביב הביסיקלטה", סיפר לאחרונה ויווס במסיבת עיתונאים ברפובליקה הדומיניקנית. "אף אחד מאיתנו לא צפה שהשיר יהפוך לכזה להיט, ולצערנו נאלצנו לעצור את ההקלטות באולפן כדי לצאת למסע יח"צ עולמי לקידום השיר", סיכם ויווס בסיפוק, ואת חלק ממסע היח"צ אתם יכולים לשמוע כאן למעלה אחרי שהם מיהרו לשחרר בזמנו גרסה נוספת לשיר, הפעם, כמובן, עם מאלומה. אז למרות שנותרו כארבעה חודשים עד שנזכה לשמוע את האלבום כולו (יכלול כ-18 שירים בסגנונות שונים), כבר בסוף החודש הנוכחי נזכה להצצה נוספת לאלבום כשהוא ישחרר את Robarte Un Beso (לגנוב לך נשיקה) ב-30 ליוני. יש, אבל ממש, למה לצפות.

 

דדי יאנקי מספר על לידתו של דספסיטו

גם לכם כבר נמאס לשמוע את המילה דספסיטו? ובכן, כדאי שתבלעו את הרוק ותנשמו עמוק כי על פי אתרים שונים ועוד לא מעט מומחים מדובר בשיר שצפוי להפוך להכי מושמע ב-2017, וכמו שאתם בטח יודעים  - עברה רק חצי שנה מאז ש-2017 התחילה. בכל שבוע שעובר עוד ועוד פרטים מתגלים על הלהיט שהצליח להטריף את העולם (עם ג'סטין ביבר או בלעדיו), והאחרון שדיבר עוד קצת על מאחורי הקלעים של היצירה הוא דדי יאנקי, מי שיגיע לבצע את המפלצת הזו ממש בסוף החודש כאן אצלנו על במת הלייב פארק ברעננה יחד עם קרול G ולני טאברז.

"תקופה קצרה לפני יציאת השיר קיבלתי מייל מלואיס פונסי שסיפר לי שיש לו שיר משוגע ביד", סיפר לאחרונה יאנקי באחת מאלפי מסיבות העיתונאים בהן השתתף בעקבות הצלחת השיר. "מן הסתם, פונסי הוא היוצר והכותב, אבל ברגע שהאזנתי לשיר בפעם הראשונה הרגשתי שמשהו חסר. מיד התקשרתי אליו ואמרתי לו שלדעתי חסרה לשיר אנרגיה. נכנסתי לאולפן ועשיתי את שלי – את Pasito A Pasito, הבאתי אני אחרי שפונסי נתן לי חופש אמנותי מוחלט. אחרי זה נזכרתי שסוף השיר היה די רגוע, והחלטתי לחזור על קטע ה-Pasito עוד קצת, הרכבנו הכל יחד וקיבלנו את התוצאה הסופית שכולכם מכירים היום", סיפר יאנקי.


אז מה סוד הקסם של הלהיט שהצליח לחצות כל גבול אפשרי? יאנקי מנסה להסביר: "הכל מסתתר מאחורי המהות שלנו, המהות הקאריבית; להישאר נאמן ואמיתי לשורשים שלך ותמיד להביא משהו חדש לשולחן. מעבר לזה, עדיף שלא לחזור על עצמך כל הזמן מבחינת פורמולת השירים - אם מישהו יבקש ממני ליצור עוד דספסיטו, זה פשוט לא יקרה. ודבר אחרון – חשוב מאוד שבנוסף להכל יהיה לך חוש עסקי מפותח", סיכם יאנקי רגע לפני שהוא מגיע אלינו כדי להראות מי באמת שולט על כאן על העסק.

שיר אחד בטור אחד

דדי יאנקי מצליח להשתחל גם לכאן, והפעם ממש לא בגלל או בזכות דספסיטו. למען באמת מי שבאמת כדאי לשים עליו אוזן בשיר הבא הוא בכלל אוסונה – הזמר בן ה-25 יליד פוארטו ריקו. פריצתו הגדולה של אוסונה התרחשה ב-La Occasion, השיר שהיה נקודת המפנה בכל הקשור ללטינו-טראפ, ומאז אותו שיר שערורייתי שבוצע על ידי מיטב אמני הז'אנר, הבחור הצעיר שמכנה את עצמו "השחרחר עם העיניים הבהירות" הפך לאמן מצליח בזכות עצמו, ולכזה שמבוקש לדואטים על ידי כל השמות הכי גדולים בתחום. כך בדיוק היה כשיאנקי החליט לקרוא לו לאולפן בערך לפני כחצי שנה כדי לבצע את La Rompe Corazones – השיר שיצא בתחילת השנה.

הסיפור הגדול באמת התחיל ממש בשבוע שעבר אז יצא הקליפ הרשמי של השיר, עלה על גל הדספסיטו של יאנקי, וצבר תוך ארבעה ימים למעלה מ-15 מיליון צפיות. PLAY מהיר יסביר לכם בדיוק למה.

>> עוד מוזיקה? בבקשה: אתם מוזמנים בכל שישי ב-13:25 לערוץ MTV ישראל (75 ביס ו-89 בהוט) לתכנית MTV לטינוס בעריכתי.