בכתבה שפורסמה לאחרונה תחת הכותרת "לתרבות הדוף האוסטרלית יש בעיית ציוניות", הציג המגזין הנחשב "ג'קובין" ביקורת חריפה על הקשר בין סצנת הפסייטראנס הישראלית לבין צה"ל, ועל השתתפות של אומנים ישראלים שתומכים לטענתם בפעולות הצבאיות בעזה. "באוסטרליה, מסיבות ריקוד בטבע - המכונות 'דופים' - מוצגות כאירועים פרוגרסיביים שמקדמים שלום, אהבה, אחדות וכבוד. אז למה המארגנים ממשיכים להזמין אומנים שחוגגים את רצח העם של ישראל בעזה?" נכתב בכותרת המשנה של המאמר, שלא משאיר מקום לספק לגבי עמדת המגזין.

כמו כן נטען כי "מייסדי סצנת הפסייטראנס הישראלית היו חיילים משוחררים", וכי הז'אנר התפשט בישראל באמצעות "תרמילאים-לוחמים שהחזירו את המוזיקה מגואה, בדיוק בתקופת האינתיפאדה הראשונה". עוד טוען המאמר כי התחזקות הז'אנר בישראל בשנת 2000 חפפה את תחילת האינתיפאדה השנייה: "תקופות של אלימות מוגברת, נוטות לעורר את הפצת התרבות הפסיכדלית בישראל, שכן היא מציעה הזדמנות להתאחד ולשכוח את האלימות שמבצעת המדינה נגד אויב גזעני".

במאמר מופיע גם ציטוט של העיתונאי והדי-ג'יי הישראלי ניב הדס, המוצג כ"אנטי-ציוני", שטוען כי "פסייטראנס הוא הצורה האמיתית ביותר של מוזיקה עממית ישראלית - ביפים מתכתיים, צלילים חומציים, קיק בגובה 148 BPM ודגימות מסרטי מדע בדיוני, הם מרכיבים מרכזיים במה שהפך לאחד הז'אנרים הפופולריים ביותר בישראל".

לדברי הכותבים, "בחודשים האחרונים, פסטיבלי דוף באוסטרליה הזמינו אומנים שתומכים פומבית במבצעי צה"ל ובפעולות ישראל ברצועת עזה. חלקם אף עודדו תרומות לארגונים פרו-מלחמתיים". דוגמה מרכזית לכך היא פסטיבל Wild Horses, שהתקיים בחודש דצמבר בוויקטוריה, שבו הופיע הדי-ג'יי הישראלי Skizologic. במאמר נכתב כי "חיפוש מהיר בחשבונות המדיה החברתית שלו, מבהיר את תמיכתו ברצח העם של ישראל בעזה", זאת תוך התייחסות לפוסט שלו, שבו כתב: "אם אתם שותקים כשהמחבלים רוצחים ישראלים, הישארו שקטים כשישראל מגינה על עצמה".

המאמר גם מפנה אצבע מאשימה כלפי Skizologic וטוען כי "המיקוד החד-צדדי שלו ב-7 באוקטובר אופייני להצדקה הבסיסית של ישראל למלחמה, ואת הביקורת הנחרצת שלו כלפי אלו שהתנגדו לג'נוסייד קשה ליישב עם המחויבות המוצהרת של תרבות הדוף האוסטרלית לעקרונות PLUR (שלום, אהבה, אחדות וכבוד)".

בנוסף מצוין מופע הרחפנים של צמד הפסייטראנס הישראלי Invisible Reality, שליווה את יציאת הקטע Invasion (2024 Renovated), המתואר כ"עדות לסולידריות בין סצנת הפסייטראנס הישראלית לבין צה"ל". בהמשך מובאת גם התייחסות לדיווח של TRT World, הטוען כי חיילי צה"ל "רקדו בין הריסות, לקידום מסיבת ריקודים שתוכננה להתקיים בעזה", וכי "תיעוד נוסף הראה חיילים רוקדים בין חורבות בית ספר מופצץ, שבעבר שימש מקלט לפלסטינים עקורים".

Invisible Reality (צילום: רמי דיאבלו)
צילום: רמי דיאבלו

בסופו, קורא המאמר לחרם על אומנים ישראלים שתומכים בגלוי בפעולות הצבאיות של ישראל. "... אין מדובר בקריאה להחרים כל אומן ישראלי, אלא רק את אלה שתומכים באופן פעיל בפעולות הצבאיות של ישראל ובמדיניות של דיכוי וג'נוסייד", ומסתיים בקריאה ברורה למשתתפי הדופים ולמארגנים, "לבחון מחדש את המחויבות שלהם לערכים של שלום, אהבה ואחדות". לדבריהם, "לרקוד לצלילי המוזיקה של אומנים שתומכים בג'נוסייד, זה לרקוד לצלילי הפסקול של רצח העם".

"זה נפוץ מאוד שישראלים מנגנים באוסטרליה, שליש מהליינאפים בפסטיבלים הגדולים הם ישראלים", אומר ל-mako שמיל אברמוב, חצי מצמד הפסייטראנס הישראלי Invisible Reality. "יש גם המון קהל ישראלי שמגיע לפסטיבלים. אני הוזמנתי לנגן שם בפסטיבל שבוטל לקראת פתיחתו, במקום עשו מסיבות פיצוי במועדונים במלברון. הקהל האוסטרלי מדהים - זה אחד המקומות הכי מפרגנים שראיתי. האהדה ממש גדולה ויודעים שאנחנו מישראל. הצוות תמיד מפרגן והקהל גם, לא היה לי לשנייה מחשבה נגד".

איך אתה מרגיש כשאתה קורא מאמר כזה?

"אני המום מזה. אנחנו מדברים על פלישה של חוצנים (invasion) והם מצדם מפרשים את זה כפלישה לעזה או משהו כזה. זה הזוי ושקרי. זה הגיע מאיזו קולגה אלינו וזה מאכזב לראות משהו כזה. הפסטיבל יתקיים שנה הבאה ואני מאמין שיזמינו אותנו, לא הרגשתי אף פעם משהו שלילי - אלה אנשים של מוזיקה.

"צריך לזכור שכל המלחמה הזו התחילה בכלל בטווח במסיבת טראנס. זה לא שפתאום כל אומני הטראנס התחילו לדבר על מלחמה - אלא טבחו בנו בפסטיבל ובגלל זה הכל קרה", הוא מסכם.