השיאים של עומר אדם
ביום ראשון נפרד משנת תשע״ח, וזה הזמן להיזכר ברגעים הגדולים של השנה שללא ספק היתה של עומר אדם. זה התחיל בהצעה שקיבל אדם להופיע בפסטיגל, הצעה שכל זמר ובפרט ים תיכוני חולם לקבל, אך אדם שהחל תהליך של התחזקות והתקרבות לדת, הודיע לפסטיגל כי התנאי להופעה הוא לא להופיע בשבת. הרבה מאנשי התקשורת הרימו גבה, אך אדם נשאר בשלו והצליח לכופף את הנהלת הפסטיגל שלראשונה בתולדותיה ויתרה על קיום הופעות הפסטיגל בשבת. נראה שקידוש השמיים ברבים של אדם הביא לו סיעתא דשמיא, ואדם מצא את עצמו מדגמן לרשת האופנה מנגו, בקמפיין שעליו קיבל כ-600 אלף שקלים. השיאים הגיעו אחד אחרי השני, תוך שעות ספורות אדם מכר את כל הכרטיסים להופעותיו בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב וגם להופעת הענק באצטדיון סמי עופר בחיפה. עומר אדם ואסף אטדגי מנהלו יודעים ששנת תשע״ט תהיה עבורם סימן שאלה גדול, שיכולה מצד אחד לאפס את ההצלחה של אדם או להמשיך ולשבור קופות מעל לכל היגיון בארץ, ואולי גם בחו״ל.
ההצלחה המסחררת של עדן חסון
לצד ההצלחה של עומר אדם החל להתנגן בתחנות הרדיו בחור אנונימי בשם עדן חסון. חסון, בן פרדס חנה, יוצר וזמר מוכשר שפאר טסי שכנו הימר עליו עוד לפני שפילס את דרכו במוסיקה. הוא גם הכיר לו את אחת המפיקות החזקות בישראל, שרית הפקות. משם חסון הוכיח שהוא לא סתם זמר של שיר אחד, אלא כוכב שהולך להישאר איתנו שנים רבות. ״שמישהו יעצור אותי״, ״ילדים כאלה״ ועכשיו ״שיכורים״ הפכו להצלחה מסחררת, גם בכל תחנות הרדיו, וגם בשטח שהתמכר לחסון וצפה בשיריו מעל 20 מליון פעמים. חסון מסתכל אל תשע״ט ויודע שאם ימשיך כמו חבריו למשרד, עדן בן זקן ופאר טסי, יכבוש גם הוא את קיסריה.
השנה הקשה של גילי ארגוב
הדמות הכי מעניינת השנה היתה ללא ספק גילי ארגוב. בעקבות כתבה שהעלינו כאן, כשאמו ברכה זועקת שבנה גוסס מהסמים, נרתמו אייל גולן, בני פרץ וחברים ונתנו לגילי 150 אלף שקלים וביחד עם דודו אמנון ארגוב, עבר גילי בהצלחה את הגמילה. מאז גילי הספיק להתחתן עם ורד ולהביא לעולם את בתם, זוהר ארגוב, ומאז הוא לא מפסיק לייצר כותרות. ארגוב תקף בתקשורת את אייל גולן על שחידש את שיריו של אביו ולא צירף אותו אליו ומיד התנצל, לאחר מכן קרא לאביו המנוח "מטומטם" על שנטש אותו. הוא הוציא שירים משלו, ורד נכנסה להיריון שני ומאז התחילו היחסים ביניהם להידרדר. שני צווי הרחקה הוצאו נגד ארגוב שקרא לוורד זונה, ולמרות הניסיונות לגשר בין השניים, לפני מספר ימים הם נפגשו ברבנות וחתמו על גירושים. תשע״ט תהיה קריטית עבור הבן של המלך. הוא יחיה לבד וללא ורד שהחזיקה אותו קצר ושמרה עליו מאנשים שהיו שמחים למכור לו סמים, גילי יצטרך להיות נקי ולהמשיך לשיר. השבוע, תחילת שנת הלימודים, העלה גילי תמונה מחדר האחות בקופת חולים כשהוא בבדיקת דם וכתב פוסט ששופך אור על חייו הלא קלים: ״בוקר טוב, כל הילדים צריכים להביא לאמא שלהם תעודה 100 וציונים טובים, רק אני צריך להביא לאמא שלי בדיקות דם נקיות מסמים. שנה טובה ומתוקה מדבש לכל בית ישראל״.
שנת הסולחות
תשע״ט תיזכר גם כשנה של סולחות היסטוריות. אחרי כמעט 50 שנים של סכסוך, דקלון, ממקימי צלילי הכרם, ורמי דנוך, ממקימי צלילי העוד השלימו. שנים רבות ניסו בתעשייה לפייס בין השניים שהסתכסכו על מריבה על ראשוניות וכבוד. דקלון אז טען שרמי דנוך גילה שהוא מקליט חומרים חדשים עם בן מוש, שלח אנשים לאולפן, שמע את החומרים, העתיק ויצא. הראיה (כביכול) לכך היתה השיר ״חנהלה התבלבלה״, שיצא קצת אחרי ״עופרה״ של דנוך ויהודה קיסר, שהקליטו את השיר והוציאו לפניהם כדי להיות הראשונים. דנוך מצידו הכחיש וטען שדקלון הוא זה שמחקה אותו. 50 שנה לקחו לשניים להבין שברוגז לא עוזר לאף אחד. הם השלימו, הקליטו שיר משותף והעלו מופע שכולם חיכו לו, מופע שמחזיר אותנו בשנים לימי כרם התימנים.
מי שעוד היו צ׳ילבות במשך שלושה עשורים הם שרית חדד ושריף, אז ילד הפלא הדרוזי. לאחר הצלחתו עם יהודה קיסר, אמרגנו הראשון, אבי גואטה רכש את ניהולו מקיסר ושימש כאמרגנו מספר שנים, עד שהכיר את שרה חודדטוב. היא הגיעה כחלק משלישייה כדי לחמם את שריף. חודדטוב אז היתה בהרכב יחד עם סגיב כהן ועמי בן אבו והם עבדו כזמרי חימום במועדון הסירונית בנתניה. גואטה, שזיהה את הפוטנציאל של שרית, החתים אותה והיא הקליטה דואט עם שריף בשם ״שלום חבר״, לזכרו של יצחק רבין ז״ל. בעקבות ההצלחה של חדד, הזניח גואטה את שריף, שנפגע מאוד ועזב את המשרד. לאחרונה הופיעו השניים יחד לראשונה. ייתכן שחדד, הפעם כזמרת מפורסמת מאוד, תקליט עם שריף דואט לזכר הימים ההם.
שובם של כוכבי העבר
שנת תשע״ח התבלטה גם בהצלחות שקטות של כוכבי זמר ותיקים שחזרו ובגדול, ולצידם זמרי שטח מצליחים במיוחד. כשהם בגילאי ה-50 וה-60, חיים משה, יואב יצחק ונתי לוי חזרו לתודעה בשקט וללא רדיפה אחר התקשורת או תכניות הריאליטי. באופן קבוע ומדי שבוע הם ממלאים מועדונים ואולמות אירועים ממש כמו בשנות ה-80 וה-90, כשהם נצמדים לרפרטואר הישן עם נגיעות שלחומרים עכשוויים, אך ים תיכוניים, ללא פופ וגיטרות חשמליות.