אפשר להגיד בביטחון שדורון מדלי הוא אחד האחראים לעיצוב הפסקול הישראלי, בטח בעשרים שנה האחרונות. לאחרונה הוא עלה עם מופע חדש בשביל לציין את העבודה הקשה והיצירה שלו. אחד מאותם שירים שעשה את השינוי הוא "אם יש גן עדן" שכתב והלחין ולבסוף הגיע לאייל גולן.
בראיון ל-mako היטליסט - ברדיו תל אביב, הוא סיפר על התהליך: "אייל היה בתקופה פחות טובה בקריירה שלו. אייל היה גם בצפון במוצב הופיע מול חיילים. וכנראה שמי שהיה באותה תקופה בצפון, אי אפשר ללכת הביתה ולהגיד אה הכל בסדר. לא, מה שראינו בעיניים הוא לא בסדר. היא השמיעה לו עם הטלפון בדרך חזרה עם הרמקול את הסקיצה הזו שהשמעת עכשיו. הוא כל כך התרגש שאמר לה תגידי למדלי שיכין את האולפן אני בא מחר ומקליטים".
"הקול הכי מטורף שיש במדינה הזו אם אל בעולם כולו, אחד הגדולים", החמיא לגולן על השירה שלו ואז הוסיף על זה: "וכגודל הכישרון של הקול, אין אדם עם אינסטינקטים לבחירת שירים, תחשוב כמה שנים. זה פלא עולם. הוא פלא עולם".
"אם יש גן עדן", יחד עם שירים נוספים כמו "כשהלב בוכה" של שרית חדד, עשו את השינוי בתרבות הישראלית שעד אותם שנים דאגה להנציח את השכול דרך "הצד הלבן" כמו שמדלי מכנה את זה. "אחד הדברים הכי גדולים שעשיתי במהלך הקריירה, זה שהייתי 15 שנה במאי ומנהל אומנותי של טקס יום הזיכרון בכיכר רבין לחללי צה"ל. הטקס הגדול והמפואר שיאיר לפיד היה מנחה אותו ואחר כך ליאור אשכנזי, ושם הניהול האומנותי שלי היה רק להתווכח על זה שהחיילים שנהרגים לא עושים סלקציה מי מאיזו עדה. והקאנון הוא רק מהצד הלבן. אני תמיד מספר גדלתי ברמת השרון. בין צביקה פיק לחיים משה. שניהם אהובים שלי. עופרה וירדנה זה לא מלחמה, אני אוהב את שתיהן. אז אני נושא בתוכי את זה".
מדלי ניסה להסביר כמה חשוב "הצד האפור" של המוזיקה, זה לא מספיק לדבריו רק לדעת לכתוב או רק לדעת לשיר, אלא גם להיות "יזם": "אנחנו חיים במדינה של יזמים, זה לא רק בהייטק. זה בתרבות. אוקיי, יש כישרון, אז כתבתי את השיר. הכישרון הזה הוא מאה אחוז של כתיבת השיר. עכשיו צריך לפתוח עוגה חדשה, מאה אחוז חדשים: איך השיר הזה יהפוך להיות של אייל גולן, של עומר אדם, של עומר אדם, של שרית חדד, של ריטה, של רמי קליינשטיין. שם צריכה להיות יזמות".