כל מי שיצא לו להיות בהופעה של משינה יודע שיש להם כמה שירים שהגוף מתקשה להישאר אדיש לקצב ולאנרגיה שלהם. מייקל בנסון, בסיסט הלהקה ומוזיקאי ותיק בפני עצמו, החליט לחבור למפיק הטראנס אזאקס (רגב עזריה), ויחד לקחת את השירים המרקידים האלו לשלב הבא ולסמפל אותם אל תוך קטעי טראנס.
מערכת היחסים של בנסון עם המוזיקה האלקטרונית לא התחילה בזה. עוד בשנות התשעים הוא הקים את ההרכב האלקטרוני "אטמוספייר", בשנים האחרונות יש לו הרכב אלקטרוני בשם "לימוזינה", והוא אפילו הופיע מספר פעמים עם אחד מגדולי יוצרי הטראנס בעולם ראג'ה ראם. "תמיד הייתי מחובר למוזיקה רקידה", הוא מסביר. "פעם זה היה רוקנ'רול ואחרי זה הפך להיות דיסקו, ואחרי זה זה התחיל להיות מוזיקה אלקטרונית. גם במשינה יש הרבה נגיעות של המוזיקה הזו, כולם שם אוהבים ומחוברים. המוזיקה היום כולה מאוד מושפעת ממוזיקה אלקטרונית".
שיתוף הפעולה בין בנסון ועזריה לא נגמר בלתרגם את השירים האהובים של משינה לגרסאות טרנס מקפיצות, והם גם מצאו זמן בלוחות הצפופים של שניהם לצאת לסיבוב הופעות של הפרויקט הזה, שהוא למעשה מיני אלבום תחת השם "The Trance Machine". "זה יהיה מופע מלא, כלים חיים, רקדניות", מגלה בנסון. "יהיה שמח, מוזיקה כיפית, ואנחנו מצפים שהקהל יבוא ויתפרק איתנו. גם אנחנו משתוללים על הבמה".
איך נוצר החיבור ביניכם?
עזריה: "הפקתי כמה שירים להרכב של מייקל, לימוזינה, ואז נפגשנו והתחלנו להפיק שירים מקוריים. מתישהו עלה הרעיון לעשות רימייק ל'רכבת לילה לקהיר'. עשינו את זה וזה יצא והיו תגובות טובות, אז החלטנו להרים הופעה. זה עניין של ניסוי וטעיה, זה קרה בתהליך".
בנסון: "התברר שכשהופעתי עם אטמוספייר בשנות התשעים ברחובות, רגב היה בהופעה הזאת. הוא מאוד מחובר לרוק ולמטאל שאלו גם דברים שאני מאוד אוהב, הוא מאוד מכיר את משינה, אז החיבור קרה מיידית, מהרגע שהתחלנו לדבר אחד עם השני. מוזיקלית הטעם שלנו מאוד דומה. נורא רציתי לעשות סוג של רמיקס ל'רכבת לילה לקהיר', כי יש שם הוק מאוד בולט בשירה וכבר דמיינתי איך זה מפרק לי אצטדיונים בברזיל. זרמנו על זה ומשם זה זרם לבד".
איך בחרתם מהרפרטואר הענק של משינה אילו שירים לעבד?
עזריה: "לקחנו קטעים שיותר קל להפיק אותם אלקטרונית כי הם יותר מתאימים מבחינת מקצב ומבחינת הוקים ומבחינת תוכן. כמובן שכל אחד ומה שהוא התחבר יותר. זה בעיקר בא ממייקל, הוא יותר מכיר את המוזיקה".
החברים ממשינה שיתפו פעולה עם היוזמה?
עזריה: "בתור אאוטסיידר, בהתחלה לא הבנתי איך זה הולך לקרות עם כולם - זה חמישה אנשים, הרכב מאוד ותיק ומפורסם בארץ. הופתעתי לגלות שכולם שם כמו משפחה, הם ממש נרתמו לעזור איפה שהם רק יכלו. כל אחד בא ועזר על חשבון הזמן שלו, ממש פירגנו לנו על זה".
אתם חושבים שהשירים של משינה יכולים לעבוד מול קהל בינלאומי?
בנסון: "משינה מופיעים הרבה בקהילות יהודיות וישראליות בחוץ לארץ, והרבה פעמים האנשים שמגיעים נשואים לאנשים שלא מבינים מילה בעברית, ואיך שמגיע שיר כמו 'רכבת לילה' או 'בדרך אל הים' גם הלא ישראלים מאוד מתחברים לזה. יש בזה משהו שקל להתחבר אליו, זה כן עובד".
עזריה: "מהניסיון שלי, רוק, מטאל וטראנס ממש קרובים מוזיקלית - זה פחות או יותר אותם סולמות, מקצב די דומה, אז מאוד קל לחבר את זה. למשינה יש להם שירים מקפיצים, פופיים, וכיפיים, וזה כל המטרה של המוזיקה שאני עושה - לעשות לאנשים שמח ולגרום להם לרקוד. לא מזמן הופעתי בספסטיבל ענקי בשוויץ, והמפיק בא אליי איך שהתחלתי ואמר שאני חייב לנגן לו את 'רכבת לילה לקהיר', ואז כבר ידעתי שיש לזה פוטנציאל. הופעתי עם זה בברזיל, במקסיקו, באירופה, וזה תמיד עובד".
אז זה עובד גם מחוץ להקשר הישראלי.
עזריה: "יש למשינה קטעים שהם יותר ישראליים, שהקהל פה יותר מחובר אליהם והם נוגעים בהווי שלנו, אבל יש דברים שמבחינה מוזיקלית הם יותר בינלאומיים. המנגינה מאוד קליטה, קל לזכור את זה, קל לזמזם את זה. זה ממש כיף לי לקחת דברים שאני גדלתי עליהם בתור נער ופתאום להופיע עם החומרים האלה בגישה אחרת ואלקטרונית, ולראות קהל צעיר שלא מכיר וזו פעם ראשונה שהוא שומע והוא יוצא מגדרו. זו תחושה מגניבה".
יש לכם הסבר לזה שמדינה קטנה כמו ישראל הפכה למעצמת טראנס בינלאומית?
עזריה: "הישראלים הם עם מאוד יצירתי. היזמות,היצירה והחדשנות זה אצלנו בגנים וזה לא שונה במוזיקה. ומוזיקה אלקטרונית היא הרבה יותר גלובלית כי אין את מגבלות השפה, אז הרבה יותר קל להגיע עם זה רחוק. וגם יש לישראלים טעם מעולה".
בנסון: "אני חושב שהישראלים הם גם הקהל הכי טוב בעולם. כל האמנים נגנבים שהם מגיעים לכאן. אנשים כאן מאוד אוהבים מוזיקה, ואני חושב שיש אצלנו משהו שהוא יותר משוחרר, פחות מעונב, עם נגיעה אגרסיבית יותר מכל קהל אחר וזה כולל גם את היוצרים המוזיקליים שיש פה. גם השחרור הצבא והלחץ במדינה גורמים לאנשים להגיע להופעות ולמוזיקאים להשתחרר ולתת בראש".