קקטוס הזהב 2025, גם השבוע קשת 12 וחברת המחקר "שילוב", מדרגות ומכתירות את הפרסומות האפקטיוביות ביותר בטלוויזיה. המדד, המבוסס על חוות דעתם של מאות צופים, בוחן את הפרסומות לפי פרמטרים כמו זכירות, אטרקטיביות ותרומה למותג. בין שלל הפרזנטורים, המסרים והקמפיינים, מי היו הפרסומות שעשו לכולנו את השבוע?
מקום 1: בזק | GREY (אדלר-חומסקי & ורשבסקי)
השיר האייקוני על ה-AI, עם עדי אשכנזי ואסי כהן, תקע לכולנו בראש פזמון שלא יוצא. כך הפרסומת המצליחה זינקה ישר למקום הראשון בקקטוס הזהב.
מקום 2: מכבי | McCann תל אביב
שלישיית החברות האהובה חוזרת שוב להפסקת הפרסומות שלנו והפעם עם מסר חשוב - אל תשמרו בפנים. יחד עם אפליקציית UPAPP הגיעו למקום השני בדירוג.
מקום 3: טורנדו | McCann תל אביב
במקום השלישי בקקטוס הזהב: נעמי לבוב מלמדת את החבר'ה שעברו לטורנדו איך אומרים טורנדו אינוורטר כמו שצריך.
ואילו פרסומות נוספות זכו בדירוג?
על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות האהובות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.
תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב-3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.
ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.
טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%
המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R
בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%