כשבכל משרד פרסום עדיין מתלבטים איך אפשר להגיד "שירות אישי" בלי להיראות כמו מודעת דרושים של בנקאים, הגיעו אנשי משרד הפרסום ראובני פרידן והפכו את השולחן עם פרסומת לבנק מזרחי טפחות, שלא מתביישת לעשות דווקא. את כל האמירות הגנריות הם החליפו בטרנד מדויק: נסרין קדרי, עם קול שאי אפשר להתעלם ממנו, שמלה בצבע המתחרים, ושני פרזנטורים שכבר לא צריכים להוכיח שהם יודעים לצחוק על עצמם. הפרסומת הזו היא לא רק קריצה לעולם הבנקאות השמרני, אלא שיעור בשימוש חכם בתרבות פופולרית ובמודעות עצמית. הטיפוס לצמרת נמשך שבועיים, עד להתברגות השבוע בראש מדד קקטוס הזהב – ולראש רשימת הפרסומות שהיית רוצה לחתום עליהן בעצמך.

 

 "כששמענו את השיר של נסרין בפעם הראשונה, הרגשנו שהוא ממש נכתב עבורנו", מסבירה שירי הייסר, מנכ"לית משותפת בראובני פרידן. "החוויה הבנקאית של לקוחות הבנקים האחרים זועקת ממנה, לקוחות הבנקים המתחרים מרגישים שלא סופרים אותם וברגעים שהם צריכים בנקאי - פשוט אין עם מי לדבר".

במזרחי-טפחות הסבירו בעבר כי הם מובילים כבר שנים את התפיסה של שירות אישי ואנושי ואת האסטרטגיה של בנקאי לכל לקוח, לדבר ולתקשר איתו כמו שאנחנו מנהלים תקשורת היום, עם החברים שלנו, המשפחה שלנו והקולגות שלנו בוואטסאפ. האטסטרטגיה הזו לא השתנתה בסרטון המדובר. "בעולם שבו הכל משתנה אסטרטגיה עקבית ועמוקה שניתן לדבוק בה לאורך זמן ולרוץ איתה היא חוזק שגם נותנת ביטחון לצרכן", מציינת הייסר. "אסטרטגית המותג בני אדם לפני הכול הוא מצפן עבורנו בכל נגיעה בצרכן ובתקשורת. מה שמשתכלל זה המוצר וכמובן הצורך שלנו לבלוט ולספר את הסיפור שלנו בדרך חדשה ובולטת. משם, הדרך לשלב את נסרין כמראה לתחושות של חוסר תקשורת וניכור המייצגות את המתחרים - הייתה קצרה". 

אהדה פנומנלית 

למרות ההצלחה של השיר "לא לפנות אלי", רגע לפני היציאה לדרך, לחברים בראובני היו מעט חששות בהתחלה. "השיר עצמו מעט 'מרחיק'", מציינת הייסר. "לשמחתנו יש לנו את שני הפרזנטורים הכי אהובים, חמים ומעוררי הזדהות בישראל: דביר בנדק וחן אמסלם. הם מייצגים את החום והאנושיות. נסרין, עם האטיטיוד הייחודי שלה מעבירה את החוויה הבנקאית של המערכת".

"נסרין הפתיעה אותנו בכישרון שלה לא רק בשירה אלא גם במשחק וכבר תוך כדי הצילומים היה לנו ברור שיש לנו להיט. בנוסף, צוות השיווק של מזרחי-טפחות הוא צוות חם, מגובש, אנושי (ובעיקר נשי) שרץ ביחד שנים ועושה את הפרסומות הכי טובות בארץ. כל אורחת על הסט מיד נדבקת בחום, בכיף וברוח העשייה. היתה כימיה נהדרת".

שירי הייסר, מנכ
שירי הייסר, מנכ"לית משותפת בראובני פרידן|צילום: שי פרקנו

 אילו תגובות קיבלתם על הקמפיין?

"הקמפיין זכה לאהדה פנומנלית. הוא הופיע 4 שבועות ברצף במדדי הפרסומות קקטוס הזהב והזכורות והאהובות. שווי החשיפה עלה לאין שיעור על שווי ההשקעה, אבל הכי חשוב שהוא הניע לפעולה והיה מאד אפקטיבי. הרגשנו שהצלחנו להגיע לקהלים רחבים וקצת להעלות חיוך והזדהות בתקופה הזו".