נראה שאין דבר שאודי כגן לא יכול לעשות – חוץ מלשכנע את אבא שלו שהעולם השתנה. בפרסומת החדשה של ביטוח 9, שזכתה בתואר הפרסומת האהובה של השבוע במדד קקטוס הזהב, כגן שוב מתווכח עם גרסתו המבוגרת, אבל הפעם הדינמיקה המשפחתית לא עוסקת רק בטכנולוגיה – אלא גם במהפכה שהמותג עצמו מוביל. זה לא רק הומור, אלא מהלך אסטרטגי של עקביות במסר ובשפה. 

 

כשהתחרות בענף הביטוח הלכה וגברה, עם כניסת שחקנים חדשים ומסורתיים שהעלו הילוך בפרסום, היה ברור לביטוח 9 שהם צריכים מהלך אסטרטגי משמעותי. "הבנו שאנחנו צריכים לבדל את עצמנו ולייצר משהו חדשני באמת",  מסבירה מרב קליפר פרץ, סמנכ"לית השיווק של ביטוח ישיר. "'9' החליף מותג מוכר ומצוין - תשעה מיליון – כדי להציג מוצר שהוא 100% דיגיטלי, שהלקוח רוכש בעצמו, בזול, ללא בזבוז זמן וללא צורך בהתמקחות עם נציג. המחיר המוצע הוא סופי. המשימה שלנו היא להעניק לקהל המבוטחים, שרגיל לרכוש כל מוצר באופן עצמאי מוחלט, את הביטחון שגם ביטוח אפשר לרכוש דיגיטלית, במחיר זול וללא צורך להתמקח על המחיר. בביטוח 9 הקדמנו את המתחרים, שמרנו על עקביות במסר חד ומבודל ואת אלה עטפנו בשפה מזוהה, בולטת ואהובה, שמשתמשת בפער הבין דורי בצורה הומוריסטית כדי להעביר את המסר של 'ביטוח דיגיטלי וזול'. איך ידענו שהצלחנו? כשראינו את המתחרים מחקים אותנו".

איך נולד הקריאייטיב? 

"הקריאייטיב נולד בחשיבה משותפת של צוות הקריאייטיב במשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב | Publicis ביחד עם אודי כגן הפרזנטור. הם השתעשעו ברעיון של לתת לאודי לשחק דמות אבל לא היה ברור בהתחלה איזו, עלו כמה אפשרויות ובסוף, משהו ברעיון של ״אבא של אודי״ שידבר עם אודי, עם כל פער הדורות ואי ההבנות ביניהם, הצחיק את כולם והיה ברור שעלינו על משהו טוב, מצחיק, בולט וכיפי שאפשר לרוץ איתו קדימה ולשפר עוד ועוד.

מרב קליפר פרץ, סמנכ
מרב קליפר פרץ, סמנכ"ל שיווק ביטוח ישיר |צילום: אוהד רומנו

מדוע לדעתכם היא התברגה במקום הראשון?

"בעיקר כי היא מעוררת הזדהות. אין כמעט ישראלי שלא מכיר את הסיטואציות האלו של הורים המתקשים טכנולוגית שזקוקים לעזרה. זה קורה כמעט בכל בית, זה תמיד מצחיק וזה נושא שלא ממש התעסקו בו בפרסומות ישראליות. הכל כמובן בשפה הומוריסטית וללא כוונה לפגוע באף אחד, ולראייה ההורים של כל הצוות ממש אוהבים ומחכים לפרסומות של ביטוח 9.

איך בעצם מתנהל תהליך ההפקה והצילום? 

"זה אתגר הפקתי רציני מאוד כי זה למעשה מכפיל את זמן העבודה.צריך לצלם גם את הסצנות של אודי הבן וגם את אודי האב, לדאוג ללוקיישנים שונים וכמובן לאפר את אודי האב, שזה האתגר העיקרי בימי הצילום. האיפור של דמות האב לוקח לפחות שעתיים אינטנסיביות שבהן בעצם ׳עוצרים׳ את יום הצילום ושמים הכל על Hold. בסצנות שבהן שניהם יחד באותו הפריים, מצלמים קודם את אודי הבן מול כפיל של אודי האב ואז הופכים את אודי לאב ועושים את ההיפך עם כפיל של אודי הבן. ועוד לא נכנסנו למורכבות של פרסומת בה מופיע כל הקאסט בתוספת אימא של אודי. זה תהליך סיזיפי ומורכב אבל למזלנו יש לנו צוות מדהים: החל מחברת ההפקה, עד משרד הפרסום, המאפרת וכמובן אודי כגן אחד, יחיד ומיוחד".