מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?
מקום ראשון: פוקס | גיתם BBDO
הפרסומת של פוקס להשקת קולקציית החורף עם דנה פרידר, עופר חיון, מאיה ורטהיימר ומאור שוויצר שומרת על המקום הראשון שבוע שני ברציפות בפרסומת מרשימה המשתמשת בגרסה מחודשת לשיר של גידי גוב "אני שוב מתאהב" - שמגיעה ישירות למקום הראשון.
משרד פרסום: גיתם BBDO | שם הפרסומת: פוקס קמפיין חורף | לקוח: אסי ויזל, קרן קורץ, שרית רובין | קריאייטיב: איה בכור, יבגני אוטקין, עדן סיטרון, משה קסטיקה | ניהול לקוח: אורית שצברג, מורן הרשקוביץ, מעיין לוי, שני שפירא | מפיקים מגיתם: אלון שמואלוף, רפאל אדנייב | במאי: שושו (ערן שפניר) | הפקה: יש הפקות | בית פוסט: גרוויטי | משרד מדיה: OCEAN ,OMD
מקום שני: פז | McCann
גם במקום השני אין שינויים כשפז פורצת לדירוג עם פרסומת זכירה במיוחד להשקת עמדות טעינה מהירות לרכבים חשמליים בתחנות הדלק - ומתברגת במקום השני.
משרד פרסום: McCann | לקוח: פז | שם הפרסומת: פז Charge | מנהלת שיווק קבוצת פז: עדי הנגבי | מנהל תקשורת שיווקית: שחר בן נעים | מנהלת מותג פז: ענבל שקד | מנהלי קריאייטיב: סיגל עבודי, אסא קרן, יונתן טייטל | מנהלות לקוח: מעין ענבי, רוני בן אבי | הפקה: ג'ימיני | משרד מדיה: UM, UMD | מנהלי קמפיין של המשרד מדיה: אמיר מימון, קים אלזם, מאור באשה, מיכל ליבסקינד, רוני אלדרוטי
מקום שלישי: פרטנר | מקאן
השינוי היחידי הפעם הוא במקום השלישי כשסטטיק מארח את ג'ורדי בפרסומת שמחברת את נטפליקס לפרטנר
משרד פרסום: מקאן ת"א | לקוח: פרטנר | שם הפרסומת: פרטנר - נטפליקס | סמנכ"ל שיווק פרטנר: אורי גל | מנהל תקשורת שיווקית פרטנר: יונתן רגב | מנהל קריאייטיב מקאן: סיגל עבודי, יונתן טייטל, אסא קרן | מנהל לקוח מקאן: דפנה אנגל, גלעד גדיש, טל ביטרמן, ליאן נגרין | חברת הפקה: POV שחר סגל הפקות | משרד מדיה: UM | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: דורון זכאי
על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.
תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.
ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.
טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%
המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R
בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%