מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן? 

מקום שלישי: פנגו | פרסום אברהם

אז מסתבר שלא צריכים לרדת מהאוויר רכובים על משאבת דלק בשביל להכנס עם הפרסומת של פנגו למקום השלישי. לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב, "בהרבה מקרים less is more  וכל מה שהצופה רוצה הוא שנגיד לו את המסר בצורה קצרה ופשוטה ואם אפשר להכניס קצת הומור בדרך – עוד יותר טוב". 

 

 

מקום שני המשרד להגנת הסביבה | לפמ

בשביל להעביר מסרים סביבתיים וליצור פרסומת שאנשים אוהבים לצפות בה (ואולי גם ישתכנעו למחזר) צריך לפעמים להיות יצירתי. כך הכרנו את דדי החתול ועכשיו אנחנו רואים דרך אחרת עם ניב סולטן והמשרד לאיכות הסביבה שנכנסים למקום השני. לדברי אוליניק, "בסופו של יום, המטרה היא למשוך את תשומת לב הצופים מצד אחד ולשכנע אותו למחזר מהצד השני. מה שיפה בפרסומת הזו היא העובדה שהקריאטיב מנסה להגדיל את הרלוונטיות מבחינת הצופה באמצעות שתי דרכים: האחת, להציג את פוטנציאל הנזק לכולנו מאי מיחזור והשניה להראות שהמחזור אכן חוסך פסולת והבקבוקים שנחזיר ישמשו לייצור בקבוקים חדשים".

 

  

מקום ראשון: הנגשת אריזות החטיפים  | fire tlv

יש פרסומות שעוסקות בדברים שרלוונטים לכולנו, ראו לדוגמא את הפרסומת למחזור שזכתה השבוע במקום השני. אבל יש פרסומות שמתייחסות לדברים שרלוונטים רק לחלק קטן מהאוכלוסיה. הפרסומת של תפוצ'יפס היא אחת כזו. אבל זה לא מפריע לה לזכות באהדה שלכם ולהכנס למקום הראשון השבוע. 

 לדבר אוליניק "שימוש באנשים עם מוגבלות בפרסום יכול להיות בעייתי. במיוחד כאשר הוא נעשה ע"י מותגים מסחריים. אבל אם עושים את זה בצורה עדינה ומכבדת זה עובד וזוכה לא רק לאהדת הצופים אלא הוא גם בעל פוטנציאל לתרום למותג ולעורר עימו הזדהות מצד הצופים והצרכנים, כמו שאנחנו יכולים לראות כאן. כל הכבוד על היוזמה". 

על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%