מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?
מקום שלישי: כללית עם אפליקציית "active" | גליקמן שמיר סמסונוב
"למה לא אמרת לי שספורט שווה פי שניים?" שואלת שני קליין בפרסומת לאפליקציית "אקטיב" של קופת חולים כללית. ומיד מצטרפת לבן זוגה לריצה, פוש-אפס ושלל ירקות תרתי משמע, וכל זה על מנת ליהנות מכל הטוב שיש לאפליקצייה להציע. כנראה שמשהו שם הצליח להזיז גם אותנו.
הפרסומת הגיעה לציון גבוה ב-45 אחוז מהפרסומות האחרות במדד הזכירות. במדד האטרקטיביות הפרסומת הגיעה לציון גבוה ב-91 אחוז מהפרסומות וציון המדד המסכם של הפרסומת הגיע ל-89 אחוז.
סמנכ"ל קריאטיב: עדי ברונר| צוות קריאטיב: תמי מלצר, רונן זיידנפלד| סמנכ"ל דיגיטל: דורון לוינשטיין
מנהל לקוח: שרית קורונל, אביה שטיינברג, שחר גולדשמידט| הפקה: אוג הפקות, סנובול, גל פרמן, הדר גלר, תומר בירן| מנהלת הפקה: מירי סלהוב| מפיקה: גליה טרי| פלנינג: מיכל אטיה| מנהלת מדיה: דקר לוי| מנהל לקוח מדיה: רן שהרבני| מנהלי קמפיינים: אולג שפולניקוב, גיא בן שושן
מקום שני: יום ההוקרה לנפגעי פעולות האיבה | גדעון עמיחי
התשדיר של אגודת הידידים של נכי צה"ל נגע לנו עמוק בלב בשבוע שעבר, נשאר בשלישייה המובילה גם השבוע. התשדיר עלה לרגל יום ההוקרה לנפגעי פעולות האיבה ונכי צה"ל ובו תמונות מאז והיום של חיילים וגיבורים מתהליך השיקום ועד היום וההתמודדות היומיומית שלהם עם הקשיים כנגד כל הסיכויים.
התשדיר הגיע לציון גבוה ב-32 אחוז מהפרסומות האחרות במדד הזכירות. במדד האטרקטיביות התשדיר הגיע לציון גבוה ב-87 אחוז מהפרסומות וציון המדד המסכם של התשדיר הגיע ל-91 אחוז.
מנכ"ל האגודה: לירון שגיא - כהן | מנהל פרסום: ניצן רוזנצויג | מנהל קריאייטיב: גדעון עמיחי | מנהל לקוח: טל פישביין | הפקה: מולה הפקות | משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: נילי ברונר
מקום ראשון: הפייבר של בזק עם קופה ראשית וגידי גוב | אדלר חומסקי
שירה מקופה ראשית יושבת להנאתה בסלון ביתה ובדיוק מצליחה לסיים פאזל של גידי גוב, באותה דקה מתחילים להיכנס אחד אחד לביתה כוכבי הסדרה "קופה ראשית" שעפים על הפייבר של בזק שיש לה בבית. בגדול, אין מה לעשות הקסם של "קופה ראשית" כנראה עובד גם עלינו ובאמת שמתחשק להצטרף לסלון של שירה.
התשדיר הגיע לציון גבוה ב-51 אחוז מהפרסומות האחרות במדד הזכירות. במדד האטרקטיביות התשדיר הגיע לציון גבוה ב-100 אחוז מהפרסומות וציון המדד המסכם של התשדיר הגיע ל-99 אחוז.
סמנכ"ל שיווק: קרן לייזרוביץ| מנהלת תקשורת שיווקית: מיכל רוזנטל| מנהל קריאייטיב: מיכאל קוטקס| מנהל לקוח: ליאור גלעד| הפקה: קדישזון| משרד מדיה: מדיה קום| מנהל קמפיין של המשרד מדיה: שיר רוזן
על המדד
מדד הפרסומות פותח על ידי חברת המחקר שילוב ונועד להעריך את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 12 שאלות שונות): זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.
ציון המדד המסכם, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר. לדוגמא: פרסומת המקבלת את הציון 80, טובה יותר מ 80% מהפרסומות שנבדקו עד כה.
המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R
בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%