הבחירות לנשיאות בארה"ב ב-2024 עשויות להיות הפעם הראשונה שבה עולם הגיימינג משפיע באופן מהותי על תוצאות הבחירות. דור ה-Z, שגדל בעידן הדיגיטלי, הופך יותר ויותר לכוח משפיע ובלתי מתעלם על השיח הפוליטי, כאשר הגיימינג מהווה מרכיב מרכזי בשגרת חייהם.

דור ה-Z: הדור שמגדיר מחדש את התנהלות הפנאי והמדיה

נכון להיום, דור ה-Z מונה כ-68 מיליון איש בארה"ב, המהווים יותר מ-20% מהאוכלוסייה, ביניהם יותר מ-31 מיליון בעלי זכות הצבעה פוטנציאליים. זהו מספר עצום של בוחרים שמנהיגים ומועמדים חייבים לקחת בחשבון. על פי מחקרים, 25% מזמן הפנאי של דור ה-Z מוקדש לגיימינג, בעוד שרק 18% מושקעים ברשתות חברתיות ו-17% בצפייה בתכני וידאו. נתונים אלו מבהירים כי אם רוצים להגיע לדור הזה – צריך לדבר בשפת הגיימינג.

המשחקים לא משמשים רק כפעילות פנאי עבור דור ה-Z, אלא מהווים זירה חברתית שבה הם מתקשרים, מתעדכנים ומשתפים רעיונות ודעות. מעל 87% מבני הדור הזה משחקים באופן קבוע, וזה מבהיר עד כמה הגיימינג נטוע עמוק בתרבותם ובחיי היום-יום שלהם.

אבי זיתן (צילום: בני בכר)
אבי זיתן|צילום: בני בכר

גיימינג ככלי שיווקי

השפעת הגיימינג על הפוליטיקה רק תלך ותגבר. כשמסתכלים על העבר ועל הבחירות הקודמות, מזהים תבנית: בכל מערכת בחירות, תמיד היה כלי טכנולוגי או תרבותי חדש שהשפיע על ההצבעה. ב-2008, ברק אובמה ניצל את המדיה החברתית כדי להתחבר למילניאלס ולגייס מימון דרך הקהל. ב-2016, דונלד טראמפ עשה שימוש נרחב בטוויטר כדי להעביר את מסריו. כעת, נראה שבחירות 2024 יהיו הבחירות של הגיימינג.

הגיימינג בשיווק והעברת מסרים

אחד המאפיינים הייחודיים בשיווק "בתוך המשחקים" הוא היכולות של העברת המסרים בסביבת ה"גן הסגור" של משחקי הוידאו – כלומר, במקום להסתמך על פרסומות מסורתיות או מנותקות מחוויית המשחק, מצליחים להעביר מסרים דרך כלי גיימיפיקציה . כך, יוצרים מעורבות אמיתית עם דור ה-Z, בתוך סביבת המשחקים שהם מכירים ואוהבים, ומציעים להם חוויה המשלבת את המסרים שלנו מבלי להפריע לחוויית המשחק.

קמפיינים כאלו מבוססים על תמריצים, אינטראקציות וחוויות שמייצרות מעורבות גבוהה יותר מצד המשתמשים. זה לא רק שיווק – אלא זו יצירה של חיבור אותנטי עם קהל יעד שחשוב לו להיות חלק מהחוויה, ולא רק לצפות בה.

בעז פסקו (צילום: גל מוסנזון)
בעז פסקו, CMO בחברת BUFF |צילום: גל מוסנזון

 

גיימינג הוא הגשר לדור ה-Z בבחירות 2024

לתעשיית הגיימינג יהיה פקטור מכריע בבחירות הקרובות , ניתן לומר בזהירות שהמפלגה שתשכיל לשלב את הגיימינג כחלק מהאסטרטגיה שלה תהנה מיתרון משמעותי. הגיימינג מספק גשר אל דור ה-Z, ומתעתע שידע לפעול בשדה הזה ולהציע להם חוויה אמיתית, חיבור והזדמנות להשפיע – הוא זה שיצליח להשיג את תשומת ליבם.

כך, הבחירות של 2024 יכולות להיות ההזדמנות של תעשיית הגיימינג להוכיח שהוא הרבה יותר מאמצעי בידור – אלא פלטפורמה להשפעה על החלטות מרכזיות בחיים הפוליטיים, החברתיים והעסקיים.

אבי זיתן הוא יועץ שיווק ואסטרטגיה; בעז פסקו הוא CMO בחברת BUFF.