גוגל עומדת לעשות שינוי מהותי למוצר הדגל שלה - מנוע החיפוש. זאת, במטרה למצוא תשובה לכך שמשתמשים רבים, בעיקר צעירים, עוברים לחיפוש ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם וטיקטוק במקום להשתמש בכלי החיפוש הישן והמוכר של גוגל.
באירוע השנתי שקיימה החברה אמש, היא פירטה מספר שינויים שעומדים להגיע למוצרים של גוגל. השינוי המעניין ביותר הוא דווקא בחיפוש, שעומד להפוך לחיפוש ויזואלי יותר. לדוגמה - חיפוש שם של עיר מסוימת יעלה למשתמשים תמונות מהעיר, מפה, מזג האוויר, וסרטונים מאינסטגרם ויוטיוב shorts, הפורמט החדש של יוטיוב לסרטונים קצרים (שמחקה, כמובן, את טיקטוק). החיפוש הוויזואלי החדש לא יחליף את הישן, אלא יתחיל להופיע בחיפושים שלדעת גוגל רלוונטיים, כמו במקרה של חיפוש מידע על טיולים.
חיפוש שם של עיר מסוימת יעלה למשתמשים תמונות מהעיר, מפה, מזג האוויר, וסרטונים מאינסטגרם ויוטיוב shorts. החיפוש הוויזואלי החדש לא יחליף את הישן, אלא יתחיל להופיע בחיפושים שלדעת גוגל רלוונטיים, כמו במקרה של חיפוש מידע על טיולים
עד עכשיו, תפיסת החיפוש של גוגל היתה פשוטה - המשתמשים רוצים לקבל תשובה ספציפית על שאלה ספציפית, וישנו אתר שיוכל לספק את התשובה הזאת בקלות ובמהירות. על מנת להגיע לאותה תשובה, על המשתמשים להקיש מילות חיפוש, לקבל דף מלא בלינקים, ואם הדף אינו מכיל את התשובה שחיפשתם, עליכם להקדיש שורת חיפוש חדשה. במקום זאת, גוגל משנה גישה מחיפוש ממוקד לחיפוש של "גילוי" - שבו המשתמשים יוכלו לגלות דברים שהם לא ידעו שהם מחפשים.
At #SearchOn, we shared how we’re getting closer to making search experiences that reflect how people naturally make sense of the world. Here's a closer look at our latest updates. https://t.co/vAusqwekLE
— Google (@Google) September 28, 2022
השינוי הזה יבוא לידי ביטוי גם בשורות הטקסט שיהיו לכל חיפוש. עד עכשיו, המשתמשים ידעו שהמידע הכי רלוונטי להם נמצא כמה שיותר גבוה בחיפוש, וככל שיורדים למטה מקבלים תשובות פחות רלוונטיות. עכשיו, החיפוש של גוגל לא רק יציג תשובות פחות טובות לשאלה, אלא יעלה אופציות נוספות שאולי עונות על שאלות אחרות, קרובות לשאלת החיפוש. בצורה כזאת, המשתמשים יוכלו לסרוק את העמוד ולגלות מידע נוסף שפותח את החיפוש המקורי שלהם לאפשרויות נוספות.
שינוי נוסף שעובר החיפוש של גוגל הוא ביכולות ההשלמה האוטומטיות של החיפוש. עד עכשיו, המנוע מציע שורות שלמות של חיפוש לפי ההקלדה של המשתמשים. אחרי השינוי, בזמן ההקלדה יופיעו למשתמשים מספר כפתורים שיכולים להשלים את המשפט שהתחילו. הרעיון הוא שהחיפוש האוטומטי יוכל גם לדייק את החיפוש של המשתמשים, כמו שהוא עושה היום, אבל גם יוכל להרחיב את מניפת החיפוש - ולהציע מילים שאולי המשתמשים לא חשבו לחפש מלכתחילה.
בגוגל מודים שחיפוש צריך להתאים ל"אינטרנט של היום", שהוא ויזואלי יותר ופחות מבוסס טקסט. בנוסף, בגוגל מעוניינים לשלב גם חיפושים של סרטוני טיקטוק בתוך מנוע החיפוש שלה, אך עדיין לא אמרו מתי זה יקרה.
באירוע, גוגל הכריזו על שינויים גם במוצר המפות שלהם. השינוי המרכזי הוא מה שגוגל מכנים Immersive view שיאפשר למשתמשים לקבל לא רק מפות דו מימדיות, אלא לסרוק ערים אמיתיות ממבט ציפור ולעבור למבט בגובה הרחוב, כשעל התמונות האמיתיות תהיה שכבה נוספת של מידע שמוצגת במפות של גוגל, כמו שם של מסעדה, מזג האוויר באזור, השעות העמוסות ביותר לבקר באטרקציה ועוד.