חברת Trucaller, שפיתחה אפליקציה לזיהוי שיחות, הכריזה על גיוס עובדים למרכז הפיתוח הישראלי שלה, שיצטרפו לכ-450 עובדי החברה ברחבי העולם. בימים אלו שוקדים במרכז הישראלי על פיתוח של עוזר קולי אישי מבוסס AI, שיוכל להחליף את המשתמשים ולנהל עבורם את שיחות הטלפון בהתאם לצרכיהם.

העוזר האישי (AI Phone Agent) נשמע כמו אדם אמיתי ומנהל את השיחות על בסיס מודלי שפה מתקדמים LLM, כדי לספק תגובות שנשמעות אנושיות מבחינת אינטונציה, הבנת הקשר של השיחה ושטף דיבור. הוא יכול לנהל משימות שונות, כמו לדוגמה הכוונת שליח של אוכל ומתן הוראות עבורו. המשתמשים יכולו לצפות בשיחה בזמן אמת ובמקרה הצורך להתערב ולשלוח הנחיות לעוזר האישי.

העוזר האישי אמור "ללמוד" את המשתמש לאורך זמן. כך למשל, אם הוא מזהה דפוס של שיחות טלפון שחוזרות על עצמן, הוא מתייעץ עם המשתמש אילו שיחות לנהל עבורו אוטומטית. עם הזמן נבנה מאגר מידע אישי לוקאלי שיכול לעזור לנהל באופן אוטונומי יותר ויותר שיחות. צוות המחקר והפיתוח של החברה עובד כיום על שיפורים עתידיים כמו בניית מודל מותאם אישית לאינטגרציה עמוקה יותר לחיי המשתמש, תמיכה בשפות שונות ושיפור ביכולת למידת הדפוסים המשתמש.

Trucaller הוקמה לפני כ-15 שנה, מיד לאחר כניסתם של הסמארטפונים הראשונים לשוק, והפכה בזמן קצר למובילה בתחומה. היא מותקנת כיום בלמעלה מ-400 מיליון סמארטפונים של משתמשים פעילים ונסחרת כיום בנאסד"ק בשווי שוק של 2.3 מיליארד דולר. לפני כשלוש שנים רכשה החברה את הסטארטאפ CallHero שהוקם על ידי רפאל מימון ורועי פסטינגר, והוא הפך למרכז הפיתוח של טרוקולר בישראל המתמקד בפיתוח מוצרים חדשים מבוססי בינה מלאכותית.

"אנו מרחיבים את הצוות הישראלי שמוביל את החדשנות בתחום הבינה המלאכותית והתקשורת", מסר רפאל מימון, מנהל Trucaller בישראל. "זו הזדמנות לעבוד על טכנולוגיות פורצות דרך שמשפיעות על חייהם של למעלה מ-400 מיליון משתמשים ברחבי העולם מדי יום. אנו מזמינים מהנדסים ומפתחים בעלי חזון וכישרון להצטרף אלינו ולעצב את העתיד של תקשורת חכמה ואינטראקציות מבוססות AI".