פלטפורמת ה-E-commerce של טיק טוק בארצות הברית (TikTok Shop) חוות ירידה משמעותית בהיקיפי הפעילות - כך דיווח האתר Buisness Insider, ששוחח עם ארבעה עובדים בחברה. הצניחה בשיעור המכירות מורגשת בעיקר במכירות של מוכרים זרים מחוץ לארה"ב המפרסמים את המוצרים שלהם עבור לקוחות אמריקאים, ומגיעה בצל העלאת מכסי המגן ההדדיים בין המדינות.

לפי המקורות, חלה ירידה בהיקף המכירות היומיות בפלטפורמה, שמתבטאות בירידה כוללת במכירות מאז סוף מרץ. בכמה ימים במהלך החודש הנוכחי, ציינו שניים מהם, המכירות היומיות של TikTok Shop בארה"ב ממוכרים זרים ירדו בכ-20% עד 25% בהשוואה לאפריל. רבים מהמוכרים הזרים בפלטפורמה ממוקמים בסין, שם המכסים על מוצרים מסוימים חצו במהלך אפריל את רף ה-145%.

אנשי הצוות ששוחחו עם Business Insider ייחסו את הירידה להעלאת המכסים של ממשל טראמפ, שלדבריהם יצרה אתגרים עבור סוחרים ומוכרים חדשים שרוצים להצטרף לפלטפורמה. בתחילת אפריל, טיקטוק שלחה תזכיר למוכרים בפלטפורמה עם מידע על השינויים במדיניות המכסים, וציינה כי היא עוקבת אחר השינויים.

לדברי אחד מאנשי הצוות של טיקטוק, חלק מהמוכרים הגדולים בפלטפורמה שוקלים לספוג את עלויות מכסים, אך לא כל הסוחרים יכולים להרשות זאת לעצמם. "הפגיעה האמיתית פה היא בעסקים קטנים שמקבלים חלקי רכיבים מסין", הוא אמר ל-Business Insider.

טיקטוק התמודדה עם מספר מכשולים בארה"ב השנה, כולל סגירה לתקופה קצרה. TikTok Shop, שהושקה בארה"ב ב-2023, היא אחד מהנכסים העסקיים המרכזיים של החברה, והיא מניבה רווחים גם מפרסום וגם מתשלומים באפליקציה.

דובר טיקטוק לא השיב לבקשת Business Insider לתגובה על הפרסום.