מעולם לא נתקלתי באיש כריזמטי כמו אורי זוהר. פגשתי אותו לפני 4 שנים באולם קולנוע לשיחה קצרה לקראת הסרט התיעודי שנעשה עליו ל-HOT8. כשנפגשנו הוא הסתכל עליי במבט חודר ומלא קסם, הרגשתי פיזית שהעיניים שלו ממש שולחות אליי אלומות אור. פגשתי בחיי מאות אומנים בכירים עם נוכחות יוצאת דופן, דבר כזה כמו ההילה שסבבה סביבו כשעמדתי לידו מעולם לא הרגשתי.
הייתי קצת נבוך. הוא אמר לי - בוא ידידי, שב לידי. חשבתי שלא יסכים לדבר על 'מציצים', אבל הוא אפילו הציע שנצפה ביחד בקטעים מהסרט. הוא הסתכל ודיבר באהבה על 'מציצים' שיצר ב-1972. הוא אהב את אריק איינשטיין אהבת נפש וקרא לו צדיק. 50 שנה עברו מאז, והיום מדברים על הסרט בהקשרים אחרים. חיפצון, הטרדה מינית.
הוא לא התבייש בסרט. הוא חזר בתשובה 5 שנים אחרי 'מציצים'. בדמות הוולגרית, הפתאטית והעלובה שהוא גילם בסרט, גוטה החרמן והבהמי, אפשר היה להתחיל לראות את ניצני החזרה בתשובה שלו. הוא בחר לגלם דמות גברית דוחה, כאילו הוא אומר לקהל - זה אני וזה עלוב, זה הגיע לקצה וזה חייב להשתנות.
לפתע הופיעה על המסך דמותו של אריק איינשטיין, שנישקה את מונה זילברשטיין. זה משהו שקשה לך לראות? שאלתי אותו. הוא ענה שהוא לא מתכחש לעבר שלו. מבחינתו ברור שזה לא צנוע, אבל זה מייצג את מי שהיה ואת הדרך שהיה צריך לעשות.
בסרט המופתי 'עיניים גדולות', שהגיע אחרי 'מציצים', אורי כבר היה גבר נשוי, מבוית ורגוע יותר מגוטה - אבל עדיין חסר מנוחה. הוא כל הזמן חיפש את הריגוש הבא, את האישה שתסעיר את חייו. "היה לו כל מה שאפשר לרצות, והוא רצה יותר" - שר אריק איינשטיין בשיר הנושא של הסרט ותימצת את כל מה שאורי הרגיש. האנרגיות, התשוקה והכוחות שלו היו גדולים מהחיים. הוא הבין שהוא חייב לשמור על עצמו מעצמו. החזרה שלו בתשובה הייתה הדרך היחידה שהוא מצא כדי להתמודד עם התשוקה הסוערת שלו.
אורי זוהר הוא איש התרבות החשוב והמשפיע ביותר שקם לנו - המילים הללו תמיד מרגישות גדולות מדי ולא מחוברות למשהו אמיתי. ברבע השעה המהפנטת שזכיתי לשבת איתו, הבנתי שלעיתים נדירות באמת יש איש שמורכב מכל מה שהופך אדם למהפכן פורץ דרך ויוצר עוצר נשימה.