פורים מתקרב ואיתו מגילת אסתר - אחד הטקסטים היותר מקוממים שיש לתנ"ך להציע. שתי נשים יש במגילה - אחת טובה ואחת מרשעת. הטובה היא אסתר כי היא משלנו. הסיפור שלה, איך שאני לא מסובב את זה, הוא סיפור מחפיר של ניצול נשים.
ילדה יתומה המאומצת על ידי דודה שמחליט לנצל את יופייה ותומתה בדרך שהיום הייתה מכניסה אותו לכלא להרבה שנים. הוא שולח את הילדה היתומה לתחרות ריאליטי של בתולות יפות לשימושו של המלך, כנראה כדי לגזור על זה קופון אחר כך.
בואו נגיד את האמת, גם אם בתקופתו זה לא היה פלילי, זה עדיין מגעיל בכל רמה. ומלך פרס, נדלק על הנערה החמודה והמניפולטיבית. אני מניח שהיא לא הגיעה לתחרות בגרדרובה של מאה שערים אלא יותר במשהו שמזכיר את גיליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד, אבל למה לא קטנוניים? אסתר חייה בארמון עם המלך הערל חובב הדוגמניות הצעירות וזה איכשהו בסדר מצידנו ולאף אחד חוץ ממני כנראה אין טענות למרדכי או לכל המהלך המוזר הזה. וזאת האישה הטובה כן?
האישה הרעה בסיפור היא ושתי. היא הייתה מלכת פרס שהתחתנה עם טינופת בשם אחשורוש והטעות הפטאלית השנייה שהיא עשתה הייתה לסרב לשחק בתפקיד צעצוע המין של השליט. באמצע אורגיה של אלכוהול בארמון הוא שולח מישהו לקרוא לה שתבוא לאולם הגברים כדי שהוא יוכל להשוויץ באישתו המהממת.
והיא, ברגע של העצמה נשית שהקדימה בכמה מאות שנים את זמנה, אמרה: "תשמע, נשבר לי להיות דוגמנית הבית שלך. אני לא רכוש שלך, אני לא חפץ שאתה מציג אותו בפני החברים שלך, שיסתכלו לי על התחת ולתוך המחשוף, ישמיעו קולות ויתגרדו תוך כדי כך בכל מיני מקומות מוצנעים כמו שהחברים שלך עושים כשאתה מביא להם מופעים כאלה". על זה היא מאבדת את כתר המלכה עם כל ההטבות.
כאשר ושתי המלכה הרימה את נס המרד היא ידעה בוודאות איך זה ייגמר ומה המחיר שהיא תשלם. ובכל זאת, על פי המסורת היהודית, דווקא היא האישה הרעה בכל הסיפור. איך זה מסתדר? אז מבחינתי אסתר היא קורבן של סחר בנשים, לא פחות ולא יותר. ואילו ושתי, אם לא אכפת לכם, היא אשת השנה שלי במסגרת יום האישה הבינלאומי שצוין בשבת.
ושתי היא הדוגמה, ושתי היא המופת, ושתי היא זאת שצריכה להיות מודל לחיקוי של מיליארדי נשים. ושתי, שהייתה הפמיניסטית הראשונה ושילמה על זה בראשה. היות שמנהג אכילת אוזני המן כבר תפוס לטובת אסתר, אז השנה אני אכין גונדי לזכר המלכה המודחת ושתי. ובמסגרת והיגדת לבנך ביום ההוא, אני אגיד לבתי ביום הזה מי הגיבורה האמיתית שלנו.