"טיים-אאוט ישראל" העלו קמפיין להגברת המודעות לסם האונס - חומר שנקרא GHB, שכל מיני חראות, ואני עדין עכשיו, מטפטפים לתוך דרינקים של בחורות במקומות בילוי, ואחר כך למסכנה אין שום יכולת התנגדות, או זיכרון שיישאר מזה אחר כך, והחלאה ביחד עם החברים שלו יכולים לאנוס אותה בלי להיתפס.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
הקמפיין של טיים אאוט ניחן בקופירייט בוטה במיוחד. כתוב בו, "תשמרי על הכוס שלך". יש חולם על ה-ו' במילה כוֹס, ועדיין אתם ואני וכל אחד רואה שם את המשמעות השנייה. וזה בכוונה, כמובן, כי היה אפשר לכתוב שם "תשמרי על המשקה שלך", למשל. ומאתמול הרשת בסערה סביב הדבר הזה.
דני סידס, יקיר המחלקה, השתולל. הוא העלה סטטוס וכתב בו, "תגידו, מישהו איבד לחלוטין את שפיותו?" והוסיף שהוא נגעל מהניסוח. לינוי בר גפן שיתפה מיד, וכתבה ש"שוב אונס הופך להיות הבעיה של הנאנסת. לא שמרת על הכוס שלך? בעיה שלך. לא נעשה כלום כדי למנוע". והיא ממשיכה להתקומם וכותבת, עם הרבה מאוד לייקים שמסכימים איתה, שהמסר הוא ש"גם אם שתית - את תמיד כשירה לבלוש אחרי המניאק שמכניס לך סם אונס. לא הצלחת? בעיה שלך, אנחנו את שלנו אמרנו". ואחרים כתבו שהניסוח מעליב ושגועל נפש. ומיד כמובן עלו הממים.
אני לא יודע, אנשים. זה בוטה, כן, אבל - ככה אני מעריך - זה עושה את העבודה, ובוודאי שזה מעלה את העניין של סם האונס למודעות של כולם באופן אפקטיבי ומאוד עוצמתי ומרוכז. ניסוח יותר אנין וניואנסי לא היה עושה רבע מזה. ובניגוד לטיעון של לינוי בר-גפן, זה ממש לא מעביר את האחריות אל הנאנסת-בפוטנציה. הרי מי שייתפס מכניס סם אונס לכוס של מישהי, לא יוכל לטעון אחר כך שהיא לא הסתכלה אז חלק מהאחריות היא שלה. זה בדיוק כמו שהילד שלך יוצא מהבית למסיבת סילבסטר (תנחשו מאיפה הדוגמה הזאת) ואתה אומר לו, תיזהר, בכבישים יש היום מלא נהגים משוגעים. זה לא מוריד מולקולה אחת של אחריות מהנהגים בכביש; זה רק אומר לילד, תיזהר. וצריך להגיד את זה.
זה קמפיין מצוין, שנועד לעורר מודעות, והרעש שהוא יצר מוכיח שהוא הצליח בזה יפה מאוד ומהר מאוד. אפשר להניח במידה גבוהה של סבירות, שהקמפיין הזה יציל כמה בחורות מאונס, שניסוח עדין ורומזני יותר לא היה יעיל בעבורן. ובשביל זה אני מוכן לסבול גם ניסוחים הרבה יותר בוטים. אפילו שורוק אני מוכן לראות שם, אם זה יעזור.