כבר שבועיים שאני ישן בשק שינה בעיר האירוויזיון, מדבר עם עיתונאים זרים והם כולם אומרים את אותו הדבר: הם מוקסמים מישראל, מהללים את תל אביב ואומרים שזה אחד האירוויזיונים הטובים ביותר אי פעם. לכן זה כל כך מקומם שהגיעו לכאן רק כחצי מכמות התיירים שציפו לה.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
איך יכול להיות שבכל מדינה אחרת שמתקיים בה אירוויזיון המדינה מתקצבת את האירוע, ורק פה, הממשלה לא נתנה שקל אחד לטובת שבוע שהיה אמור לתת יחסי ציבור נדירים לישראל? רק תאגיד השידור הציבורי נאלץ לממן בעצמו 130 מיליון שקלים - עלות ההפקה. לכן הכרטיסים לאירוויזיון כל כך יקרים - 2,000 שקלים לכרטיס.
איך יכול להיות שמשרד התיירות לא הבין את גודל המתנה שנטע ברזילי העניקה לו? בליסבון, נרשמה עלייה של 15% בכמות התיירים בשנה שאחרי האירוויזיון.
היחידה שהבינה את גודל האירוע, חוץ מהתאגיד, זו עיריית תל אביב שהנגישה את העיר לתיירים, הקימה פארק אירוויזיון נהדר, השקיעה 30 מיליון שקלים. אני מקווה שבאירוויזיון הבא שנארח, המחיר כאן יהיה קצת יותר זול, ונקווה שזה לא ייקח 20 שנה.
ממשרד התיירות נמסר בתגובה: "המשרד העביר לתאגיד 3.5 מיליון ש"ח בהקשר לאירוויזיון. המשרד רכש זכויות לתכני וידאו ושימוש בלוגו האירוויזיון כדי להמשיך למנף את האירוע באירופה גם בחודשים הקרובים. המשרד הפיק קמפיין מיוחד לאירוויזיון בשם "דוז פואה" בכיכובה של שיר אלמליח, שזכה עד היום ל-200 מיליון חשיפות ולמעלה מ-50 מיליון צפיות".
במשרד התיירות הוסיפו: "המשרד הוציא מאות כתבים זרים שהגיעו לסקר את האירוויזיון לסיורים בים המלח ובירושלים. יזם עשרות אירועי יח"צ באירופה בשבוע האירוויזיון, לרבות מסיבות, משאית אירוויזיון שנוסעת במרכזי ערים ועוד. משרד התיירות רואה באירוויזיון הזדמנות ענקית לשיווק ישראל כיעד לתיירות של תרבות ולייף סטייל והוא משקיע כספים רבים בכך".
"כל מי שמצוי בתעשיית התיירות יודע שאי אפשר לצפות לאותו מספר תיירים שמגיעים לאירוויזיונים באירופה, בגלל המרחק הגיאוגרפי והמחירים הגבוהים בישראל", מסרו. "אנחנו שוברים את שיא כל הזמנים בכניסות תיירים מדי חודש, מזה כמה שנים הודות למדיניות ולהשקעה האדירה של ישראל בשיווק".