עם פתיחת שנת הלימודים החדשה, עדן איינהו מקרית מלאכי מצאה את עצמה הבוקר (שני) במאבק מול מערכת החינוך על עתידו של בנה אבידן - תלמיד כיתה ח' עם צרכים מיוחדים בתפקוד גבוה. כשביקשה לערער על ההחלטה להוציאו מכיתתו ולהעבירו לכיתה חדשה הכוללת גם תלמידי כיתה ז' היא נתקלה באטימות ובזלזול, והועברה מגורם לגורם מבלי שקיבלה מענה ראוי. וכך אבידן החל את שנת הלימודים החדשה בבית ולא בבית הספר כמו כולם.
אבידן, הלומד בתיכון "דרכא", נחשב לתלמיד מצטיין. אימו מספרת: "תמיד קיבלתי מחמאות בלי סוף עליו וגם התעודה שלו הייתה טובה". מנהל מחלקת החינוך בקריית מלאכי, אבי אדרי, הודיע לעדן ביום חמישי האחרון כי הוחלט לצרף את אבידן למסלול חדש שייפתח השנה ויכלול תלמידים מכיתות ז' וח' יחד. בסך הכול הוחלט להעביר שלושה תלמידים מכיתתו הנוכחית של אבידן למסגרת החדשה.

עדן אמרה: "בשיחה הוא הוסיף שהם עשו דיון יחד עם הפיקוח והצוות החינוכי ולקחו 3 תלמידים מהכיתה של אבידן, כולל אבידן עצמו, ועכשיו הם מודיעים לי שהוחלט שהוא יהיה בכיתה החדשה". עדן הביעה מיד את התנגדותה להחלטה – והגיעה למשרדו של אדרי כדי לדרוש הסברים.
"עשיתי מסע עם הילד הזה", אמרה לו. "אתה יודע באיזו תפקוד מדהים הוא כיום? אני רוצה שהוא ירוץ ויפרח. אני לא מעוניינת להחזיר אותו אחורה. יש לי תוכניות לעתיד איתו", כך אמרה עדן בשיחתה עם אדרי.
היא מתארת תגובה חד משמעית מצד אדרי: "מי שמכיר את הילדים זה בית הספר והפיקוח ואני חושב שזה הכי טוב בשבילו". עדן התעקשה שההחלטה התקבלה ללא ידיעתה ושהיא לא מעוניינת שבנה יעבור למסגרת החדשה, אדרי השיב: "את חושבת ככה, אבל זאת ההחלטה".
לאחר שעדן הוסיפה להתעקש ולהבין מה עומד מאחורי ההחלטה, אדרי שלח אותה לבית הספר. הוא טען: "יש שיבוץ בהתאם לצוות הבית ספרי. אם הם ירצו שיבוץ אחר - אני מוכן. האפשרות היחידה זה לדבר עם התיכון".
בבית הספר נפגשה עדן עם לירון, רכזת החינוך המיוחד וסגנית המנהל. היא טענה שההחלטה אינה בידיה, ואמרה: "אני לא יכולה להביא לך אישור כי מי שמקבל את ההחלטה זה הוא (אדרי), לא אני. ממש מצחיק שהוא שלח אותך אליי", כך הרכזת. היא הבטיחה לשוחח עם אדרי ולחזור אל עדן עם תשובה, ואף הוסיפה: "אנחנו אוהבים את אבידן ורוצים אותו".
אולם כאשר חזרה בהמשך עדן לבית הספר היא הופתעה לגלות, לטענתה, שאדרי התנער מהשיחה עמה. "נאמר לי שהוא אמר שהוא כלל לא שלח אותי", סיפרה. "פשוט הזדעזעתי. התחלתי לבכות בחוץ והבנתי שאני לא מצליחה לדבר, נחנקתי. הבן שלי פשוט לא עניין אותו. זאת הרגשה שאני לא יכולה לתאר במילים".

היא טוענת שכאשר ניסתה לחזור למשרדו של אדרי, התנהלותו הייתה מזלזלת ולמרות שקיבל הורים אחרים שחיכו בתור, כשהגיע תורה של עדן הוא אמר שאין לה תור והוסיף: "בעינינו ההחלטה נשארת תקפה".
בעודה נאבקת על עתידו החינוכי של בנה, מבית הספר התקשרו להודיע שאבידן נבחר כתלמיד מצטיין השנה והוזמן לטקס פתיחת שנת הלימודים. "הילד שלי ילד מוצלח, מצטיין כמו שטוענים, אז הוא צריך ללמוד עם ילדים בכיתה ז'? למה? באיזו עילה?", תמהה עדן.
היא החליטה שלא תשלח את בנה למסגרת החדשה עד שההחלטה תשונה. "כרגע אני לא מתכוונת לשלוח את הילד שלי למסגרת עד שישנו את ההחלטה. הבן שלי לא ראוי לקבל יחס כזה ממי שאמונים לשמור עליו במסגרת החינוכית", היא טוענת.
מעיריית קריית מלאכי נמסר בתגובה: "העירייה מייחסת חשיבות רבה לכל תלמיד ותלמידה במערכת החינוך העירונית ובפרט לתלמידים עם צרכים מיוחדים, תוך שאיפה תמידית לשילוב מיטבי, מותאם אישית ורגיש. במקרה המדובר, התקבלה המלצה פדגוגית מקצועית שנבחנה על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים – בית הספר, הצוות החינוכי, הפיקוח ואגף החינוך בעירייה – ונמסרה לאם במסגרת שיחה ולאחר מכן גם בפגישה פרונטלית, שבה הוסברו הדברים שוב על ידי מנהל אגף החינוך.
חשוב להבהיר כי הדברים הוצגו באופן ברור וללא כוונה להותיר את ההורים מחוץ לתהליך. אנו מצרים על כל תחושת בלבול או אי בהירות שנגרמו, ונפעל ככל הנדרש להבטיח שיח רציף, מכבד וענייני. אנו מאחלים לאבידן ולכלל תלמידי קריית מלאכי שנת לימודים מוצלחת, מחבקת ומקדמת".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "פרטי המקרה שהובאו בפנינו ייבחנו על ידי המחוז. נזכיר כי במערכת החינוך המיוחד פועלות גם כיתות רב שלביות בהן לומדים תלמידים משכבות גיל שונות. מדובר במסגרת מקובלת, שבה כל תלמיד ממשיך במסלול האישי של שכבת הגיל שלו עם תוכנית לימודים, מטרות והישגים המותאמים לצרכיו כך שההתקדמות הלימודית נשמרת במלואה לצד סביבה חברתית תומכת".