ארגון ה-OECD פרסם הבוקר (שלישי) את הדוח הבין-לאומי Education at a Glance (EAG) לשנת 2025. הדוח מתייחס ל-38 המדינות החברות בארגון, כולל מדינת ישראל, וסוקר שורה ארוכה של מדדים בתחום החינוך - השופכים אור על מצבה של מערכת החינוך בארץ ביחס ליתר מדינות ה-OECD.בין הפרמטרים שנמדדו: צפיפות, שעות לימוד, התפטרות אנשי חינוך וכניסה למסגרות. הנתונים מציגים תמונה מורכבת: הצפיפות בישראל היא השנייה בגובהה מבין מדינות ה-OECD ומספר ימי ושעות הלימוד בארץ הוא הגבוה ביותר. כמו כן, חמישית מהמורים בחינוך היסודי ובחטיבות הביניים מתפטרים ממערכת החינוך בחמש השנים הראשונות במקצוע. במקביל, 100% מבני ה-3 בארץ כבר נמצאים במסגרות חינוכיות. כל הנתונים .צפיפותהדבר המטריד ביותר שעולה מהדוח הוא שצפיפות התלמידים בישראל אדירה בשנת 2023 צפיפות התלמידים בכיתה בבבתי הספר היסודיים בישראל הייתה גבוהה ב-33% מממוצע מדינות ה-OECD, עם 27 תלמידים בכיתה לעומת 20 במדינות האחרות ישראל נמצאת במקום השני בצפיפות תלמידים - כשרק צ'ילה מקדימה אותה בחטיבות הביניים, הצפיפות בישראל גדולה יותר בכ-31% מממוצע מדינות ה-OECD, עם 30 תלמידים בכיתה אל מול 23. רק ביפן צפוף יותר, שם לומדים 31 תלמידים בכיתהשעות לימודישראל היא שיאנית ימי הלימוד ושעות הלימוד זהו לא נתון חיובי: חלק מהשעות לא יעילות ומייצרות עומס רב על התלמידים והמורים בחינוך היסודי לומדים בישראל 941 שעות אל מול 804 ביתר מדינות ה-OECD, ובחטיבת הביניים 1,002 שעות אל מול 909 בשאר המדינותהתפטרות אנשי חינוךבחינוך היסודי ובחטיבות הביניים, כחמישית מהמורים המתפטרים ממערכת החינוך מתפטרים בחמש השנים הראשונות במקצועת ההוראה 17% מהגננות מתפטרות בתוך חמש שנים מתחילת עבודתן, כמו גם 19% ממורי היסודי ו-21% בחינוך העל-יסודי ביחס לעולם, נתוני ההתפטרות בגילאי הגן נמוכים - ובשלבי החינוך האחרים ממוקמת ישראל באמצעכניסה למסגרותנתון מעניין נוסף הוא שבישראל הילדים נכנסים למסגרות חינוכיות בגיל צעיר מאוד בהשוואה לכל מדינות ה-OECD 49.8% מהפעוטות שעוד לא מלאו להם שנתיים כבר נמצאים במסגרות, ואילו בגיל 3 - 100% מהילדים נמצאים במסגרות חינוכיות ב-OECD, שיעור הילדים שנמצאים במסגרות עולה מ-22% לפני גיל שנתיים ל-79.4% בגיל 3