בשנת 1984, שחקן מכללות צעיר ומוכשר שרק חובבי הכדורסל הכירו, עומד להיבחר לליגה הטובה בעולם - ה-NBA. הסרט "AIR" החדש, שהפיקו בן אפלק ומאט דיימון - מתמקד בימים שלפני ההחלטה הדרמטית של חברת נייקי - לקרוא לנעל על שמו של הכוכב מייקל ג'ורדן, "אייר ג'ורדן" - דבר פורץ דרך שלא נעשה עד אז.
למרות שהסרט סביב כוכב הכדורסל, במאי הסרט בן אפלק החליט שלא ללהק שחקן שיגלם את ג'ורדן. בסרט, יופיעו סרטונים מאותה התקופה דאז בליגה הטובה בעולם, שבה כיכב ובענק. "אין אף אחד שבאמת יכול לגלם את מייקל ג'ורדן באופן משכנע, כי הוא פשוט היה ייחודי מדי", טען בן אפלק. "הסרט באמת על ג'ורדן, אבל על מה שג'ורדן מייצג עבור כולם".
25 שנה עברו מאז שהצעירים האלמונים דאז, מאט דיימון ובן אפלק, הדהימו את הוליווד - וזכו באוסקר עם התסריט הראשון שכתבו לסרט המעולה "גוד וויל האנטינג". השניים נשארו החברים הכי טובים, אבל כמעט ולא עבדו יחד מאז, וכל אחד הפך לכוכב קולנוע בזכות עצמו.
בסרט, דיימון מגלם את מנהל השיווק של נייקי, שלקח הימור ענק על ג'ורדן ונתן לו אחוזים על כל נעל שנמכרה ונמכרת עד היום. דיימון ואפלק חששו לפגוש את האגדה, אב אפלק התגבר וטס נרגש אל ג'ורדן, כדי לקבל את ברכת הדרך לסרט.
בפגישה ביניהם, לשחקן האגדי הייתה בקשה אחת - שאימא שלו, שניהלה את הקריירה שלו בתחילת הדרך, תהיה דמות דומיננטית בסרט."הוא חשב שויולה דייוויס מתאימה לשחק את אימו", סיפר אפלק. "זה הפעיל עליי לחץ, כי זה כמו להגיד: 'תוכל להרכיב קבוצת כדורסל רק אם גם מייקל ג'ורדן בפנים'. ובכל זאת, זה היה מעורר השראה".
הסרט "AIR", עולה אצלנו בישראל בסוף השבוע - ומראה איך ג'ורדן שחקן הכדורסל הגדול אי פעם - גם שינה את עולם השיווק. בינתיים, מייקל ג'ורדן בסך הכל הרוויח, וממשיך להרוויח, סכום "צנוע" של מעל מיליארד ו-300 מיליון דולר מנעל בשם "אייר ג'ורדן".