מיזם חדש בשם Holiday Horror Story ("סיפור אימה של חג") יציג תיעודים ממאורעות 7 באוקטובר במסגרת סדרת סטוריז באינסטגרם ובטיקטוק. בעוד יומיים, 14 במרץ, יעלה הסטורי הראשון.

הסטורי של 7 באוקטובר (צילום: מטה ההסברה האזרחי)
"הסטורי של 7 באוקטובר"|צילום: מטה ההסברה האזרחי

הפרויקט, בשיתוף מטה ההסברה האזרחי ומפיק "הסטורי של אווה" יונה ויזנטל, ינסה לשפר את מצבה של ההסברה הישראלית בעולם - שכידוע לוקה במחדל חמור הנובע בין היתר מהפצת דיסאינפורמציה. "אנחנו עובדים על הפרויקט הזה כבר מספר חודשים", מספר ויזנטל, לשעבר סמנכ"ל התוכן של חברת yes, שגם עומד מאחורי הצלחת ההפקה המקורית שהציגה לעולם מה היה קורה אילו לילדה בשואה היה אינסטגרם. "האתגר הגדול ביותר שניצב בפנינו לאורך כל הדרך עסק בשאלה כיצד ניתן להגיע לאותם הצעירים בארצות הברית שלא מבינים מה קורה כאן. בעבודת תחקיר מקיפה וממוקדת, אספנו אין-ספור חומרים ותיעודים ויצרנו מהם עלילת אינסטגרם ייחודית המשקפת את מאורעות אותו היום".

הסטורי של 7 באוקטובר (צילום: מטה ההסברה האזרחי)
תיעוד חטיפתה לעזה של נועה ארגמני|צילום: מטה ההסברה האזרחי
_OBJ

"היה ברור לנו כי למרות הדמיון ל'סטורי של אווה', מדובר כאן בפרויקט שונה לחלוטין", אומר אליאב בטיטו, ראש מטה ההסברה האזרחי. "בשואה לא היו רשתות חברתיות ואילו זוועות 7 באוקטובר תועדו ושודרו בלייב לעיני כול". המטרה לדבריו היא לשחזר את חשיפת "הסטורי של אווה", שזכתה בזמנו לכ-300 מיליון צפיות ברחבי העולם, ולהגיע לצעירים דרך הפלטפורמה שבה הם משתמשים. "ברחבי העולם הצעירים נחשפים לתוכן לא מבוקר שכולל פייק ניוז ולכן קיים קושי אמיתי בקידום הנרטיב הישראלי. הדרך הטובה ביותר להגיע לבני הנוער היא באמצעות השפה שהם מדברים והרשתות שבהן הם משתמשים".