היוצר הישראלי דניס לויד, שקנה לעצמו בעשור האחרון שם בין-לאומי בתעשיית המוזיקה, התבשר לאחרונה כי שירו Nevermind חצה את רף מיליארד ההאזנות בספוטיפיי ונכנס ל-Billions Club ("מועדון המיליארדים") היוקרתי של שירות הזרמת המוזיקה העולמי. לויד, שם הבמה של ניר טיבור בן ה-31 מרמת גן, הוא הישראלי הראשון שנוכח ברשימה שכוללת כ-900 להיטים על-זמניים כמו Dreams של להקת "פליטווד מק" ו-Fast Car של טרייסי צ'פמן מצד אחד, וחזיזי פופ כמו Espresso של סברינה קרפנטר ו-Water של טיילה מצד שני.

שירו של לויד נכנס למועדון כבר בתחילת ספטמבר האחרון, אך הוא בוחר לציין את ההישג היום (ראשון) עם צאת הסינגל החדש Mad World לקראת הופעתו ב-3 ביולי בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב - ארבע שנים בדיוק אחרי ההופעות האחרונות במתחם. נדירות הפעמים שלויד מופיע בישראל, ואז כמו היום כל הכרטיסים אזלו. לפי לויד, השיר הטרי, שממשיך לשרטט את הקו המוזיקלי המוכר שלו, עוסק במציאת שלווה בתוך הכאוס, ועל הרצון להישאר שפוי בזמנים לא שפויים.

דניס לויד (צילום: אלון שפרנסקי )
צילום: אלון שפרנסקי

הפריצה של היוצר, החתום על שורת להיטים ובהם Playa (Say That) ו-Never Go Back, באה אחרי תקופה לא מבוטלת שבה ניסה להשיק קריירה מוזיקלית בארץ ללא הצלחה. שנים אחרי שזכה לכך, הוא מתח ביקורת לא אחת על חוסר ההערכה המקצועית שהוא ממשיך לחוות לדבריו מצד כלי תקשורת ותחנות רדיו בארץ, בראשן גלגלצ. לפני שנתיים, כאשר שחרר שיר אחר לקהל, הוא שיתף את עוקביו באינסטגרם: "קמתי היום בבוקר וראיתי שהשיר החדש נכנס לרדיו בגרמניה, בשוויץ, באיטליה, בסרביה ואפילו בתוניסיה. ואז הלכתי לבדוק באתר של גלגלצ אם השיר נכנס, כי הוא כבר כמה שבועות בוועדת הפלייליסט, והשיר לא עבר. סבבה, מכבד את זה, התרגלתי. אבל אולי אתם תוכלו לעזור לי להבין - למה אומן ישראלי שמייצג את המדינה בכבוד בכל העולם מקבל יותר במה בחו"ל מאשר בארץ?"