אחרי מאבק ממושך, זה קרה: טיילור סוויפט שוב הבעלים של כל קטלוג המוזיקה שלה. הזמרת רכשה מחדש את הקלטות המאסטר של ששת אלבומיה הראשונים, כך הודיעה היום (שישי) במכתב שפרסמה למעריציה באתר הרשמי שלה.
"אני מנסה לאסוף את המחשבות שלי לכדי משפטים קוהרנטיים, אבל כרגע הראש שלי הוא כמו מצגת, כמו רצף פלאשבקים של כל הפעמים שחלמתי בהקיץ, קיוויתי, התגעגעתי והשתוקקתי להזדמנות לבשר את הבשורה הזו', כתבה סוויפט בת ה-35. "אחרי עשרים שנה של תקווה שנופצה שוב ושוב, כמעט הפסקתי להאמין שזה יכול לקרות. אבל כל זה שייך לעבר עכשיו".
ב-2019 איבדה את הזכויות לאלבומיה אחרי שחברת התקליטים הראשונה שלה, Big Machine, שהחזיקה בהקלטות המקוריות, מכרה את הזכויות למפיק ואיש העסקים סקוטר בראון. היא תיארה זאת אז כ"תסריט האפשרי הגרוע ביותר", מאחר שלדבריה בראון התעמר בה לאורך השנים. בהמשך, מכר בראון את המאסטרים לקרן ההשקעות Shamrock Capital שממנה רכשה כעת סוויפט את הזכויות בחזרה אליה. הסכום הרשמי של עסקת הרכישה לא פורסם, אך לפי ההערכות מדובר בכמה מאות מיליוני דולרים.
כדי להשיב לעצמה את השליטה על המוזיקה, סוויפט החלה להקליט מחדש את כל האלבומים שלה תחת הכותרת "Taylor's Version" ("הגירסה של טיילור"). כעת, כאמור, לראשונה בקריירה שלה, היא הבעלים של כל המוזיקה שהקליטה. "אני פורצת בבכי של אושר מאז שגיליתי שזה באמת קורה", הוסיפה סוויפט. "אני באמת יכולה להגיד את המילים האלה: כל המוזיקה שאי פעם יצרתי... עכשיו שייכת... לי".
המאבק שלה עורר דיון ציבורי נרחב על הקשר בין חברות התקליטים, התאגידים, לבין האומנים. "אני מתמלאת תקווה מהשיחות שהסאגה הזו הציתה בתעשייה, בקרב אומנים ומעריצים. בכל פעם שאומן חדש מספר לי שהוא ניהל משא ומתן על בעלות על המאסטרים שלו במסגרת חוזה ההקלטות בגלל המאבק הזה, אני נזכרתי כמה היה חשוב שכל זה יקרה. תודה שהתעניינתם במשהו שבעבר נחשב ליותר מדי 'עניין פנימי של התעשייה' מכדי לדון בו בפומבי".