טרמינל X, אתר הסחר של קבוצת פוקס, הסיר ביממה האחרונה פרסומת שמציגה חשיפה מסוכנת לשמש.

בקטע, בהשתתפות הדוגמנית והשחקנית שחר חיון, שכבה הפרזנטורית על הבטן עם הכיתוב הבולט על גבה TX Summer, שנועד לקדם את מכירת הקיץ של אתר המותגים ונראה כמו כוויית שמש נחשקת תחת שמי הים התיכון, ללא כל אזהרה או הקשר רפואי. העמותה הישראלית לסרטן העור הזהירה כי הפרסומת מעודדת חשיפה לא מבוקרת לשמש - אשר עלולה לגרום לכווייה ולסרטן עור.

מנכ"לית העמותה קרן ביתן שמש פנתה במכתב למנכ"ל החברה ניר הורוביץ ולשחר חיון, שבו הדגישה כי "חשיפה לא מבוקרת לקרני השמש היא אחד הגורמים המרכזיים להתפתחות של סרטן עור, ובפרט מלנומה - שהיא מהסוגים הקטלניים והאלימים ביותר. לצערנו, שיעורי התחלואה בישראל גבוהים באופן מדאיג, במיוחד בקרב צעירים שנחשפים למסרים שגויים ברשתות החברתיות ובערוצי הטלוויזיה".

שחר חיון אוברול (צילום: instagram)
הדוגמנית שחר חיון|צילום: instagram

"כחברה מובילה שמשפיעה על תרבות הצריכה והאסתטיקה בישראל, יש לכם אחריות ציבורית רבה", הוסיפה. "כאשר פרזנטורית בעלת השפעה ציבורית רחבה, בעיקר בקרב צעירים ובני נוער, מציגה פגיעה בעור כאלמנט מושך - ללא כל הקשר או אזהרה - עובר מסר מסוכן לציבור. בני נוער רואים, מחקים ונפגעים". בעמותה קראו להסיר לאלתר את הסרטון מהפלטפורמות השונות, ואף לבחון שיתוף פעולה לקידום מודעות לבריאות העור "כי גם אופנה יכולה להציל חיים".

בטרמינל X נענו לפנייה והסירו את הפרסומת בתוך זמן קצר. מהחברה נמסר כי "בקמפיין המדובר יודגש כי סימן השיזוף שנראה בגב המצולמת הינו תוצר של תרסיס צבע מלאכותי בלבד, ונעשה לצורכי המחשה אסתטית כחלק מהשפה הוויזואלית של הקמפיין. הקמפיין צולם בהשראת אווירת קיץ קלילה, אולם אין בו כל כוונה לעודד חשיפה בלתי מבוקרת לקרני השמש. אנו מודים על הפנייה בנושא, הסרטון הוסר מכל הפלטפורמות, ויצרנו קמפיין להעלאת המודעות להגנה מפני חשיפה לשמש דרך מגוון תכשירים שמוצעים באתר".