הקמפיין החדש של מותג האופנה "אמריקן איגל", בכיכובה של השחקנית ההוליוודית סידני סוויני, הצליח מעל ומעבר לציפיות: המניות של החברה עלו, המכירות זינקו, והנוכחות הדיגיטלית של המותג הגיעה לשיאים חדשים; אבל במקביל להצלחה התעורר גם גל של ביקורת נגד הקמפיין, כשגולשים רבים האשימו את החברה בשימוש במסרים גזעניים.
במסגרת הקמפיין, הכוכבת בת ה-27 הצטלמה לבושה בג'ינס, כשהסלוגן המוביל הוא: "Sydney Sweeney Has Great Jeans". מדובר במשחק מילים על המילה Jeans (ג'ינס) - מכנסי ג'ינס, מול Genes - גנים, תורשה ביולוגית. כלומר, לצד המשמעות הישירה שלפיה לסוויני יש מכנסי ג'ינס נהדרים, יש כאן גם קריצה לשושלת הגנטית שלה - עם מאפיינים כמו שיער בלונדיני ועיניים כחולות. וכאן מתחילה הבעיה: לטענת המבקרים, הביטוי Great genes האדיר בעבר יופי מאוד ספציפי של אנשים בעלי עור לבן, שיער בהיר, גוף רזה ועיניים כחולות - ולעתים הוא אף שימש ככלי לקידום אידאולוגיות גזעניות.
מאז שהקמפיין עלה לאוויר הגולשים לא נרגעים, ו"אמריקן איגל" מואשמת בחוסר רגישות. "זו התוצאה כשאין אנשים לא-לבנים בחדר", כתב אחד הגולשים, "במיוחד בתקופה כמו עכשיו"; אחרים הוסיפו: "זה מרגיש כמו גרסה מרומזת של גרמניה של שנות ה-30"; "ברוכה השבה גרמניה של שנות ה-30"; "ניסו להיות חכמים עם משחק מילים, אבל מי שהיו בחדר פספסו משהו שהיה ברור לכל מי שלא לבן". משתמש אחד כינה את הקמפיין "דפוק לגמרי", ואחר כתב שזה "מוזר בטירוף. מי בצוות השיווק חשב שזה רעיון טוב?".
משתמשת בטיקטוק פרסמה סרטון שבו הצביעה על הבעייתיות בקמפיין ובמסר הסמוי: "בזמן שהמצלמה עולה על הגוף שלה ועוברת אל פניה והתווים שלה, סידני מדברת על אילן היוחסין שלה והגנים שקיבלה - השיער הבלונדיני והעיניים הכחולות - וכמה שהם נפלאים". לדברי המבקרת, השבח לסוויני על "גנים טובים" בהקשר של מראה לבן, בלונדיני וכחול-עיניים, הוא "אחד הקודים הגזעניים הכי בולטים וברורים ששמענו בזמן האחרון".
חלק מהגולשים ניסו להביא לחרם צרכנים, עם תגובות כמו "לא קונים יותר באמריקן איגל", אבל כאמור - מרגע פרסום הקמפיין מניית המותג זינקה בכ-20%, כך לפי הדיווחים, ושווי השוק של החברה עלה ביותר מ-200 מיליון דולר.
סוויני והחברה טרם הגיבו לסערה, אבל עם ליהוקה מסרה הכוכבת כי "יש משהו כל כך לא מתאמץ ב'אמריקן איגל'. זה בדיוק השילוב הנכון בין להיראות טוב לבין להרגיש כמו עצמך. המחויבות שלהם לבגדים שגורמים לך להרגיש בטוחה בעצמך ונוח בעור שלך - ממש מדברת אליי"; נשיאת החברה ג'ניפר פויל, הסבירה מצידה מדוע בחרו דווקא בסוויני לתפקיד הפרזנטורית: "היא מביאה את הקסם, ואנחנו את המלתחה - השילוב המושלם של קלילות, ביטחון וקצת שובבות".