קו הרכבת בין ירושלים לתחנת סבידור מרכז בתל אביב נחנך הבוקר (שני), לאחר שעד כה הגיע הקו עד לתחנת ההגנה בתל אביב. שר התחבורה סמוטריץ' במעמד פתיחת הקו: "הקדמנו ביותר מחצי שנה את פתיחת הקו - מביא תועלת לנוסעים". לקראת חידוש פעילות הרכבות לאחר השבתתן בעקבות התפשטות הקורונה, ולאחר העומסים בתחבורה הציבורית בימים האחרונים, הדגיש השר: "יש ניסיון לייצר פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו מדידת חום בלי לעמוד בתורים בכניסות".
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
הרכבת מירושלים לתל אביב הגיעה עד כה לתחנת ההגנה ועם פתיחת הקו החדש הוארך הקו עד לתחנת סבידור מרכז בתל אביב. במעמד הפתיחה הודה השר סמוטריץ' למנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייסטנר וסיפר כי משרד התחבורה מתכנן לקלוט עוד 24 רכבות חשמליות חדשות.
"המערכים הקיימים ישנים מאד והתחזוקה ירודה", הסביר שר התחבורה. "הרכבות החדשות זולות, שקטות וירוקות יותר. יהיו הרבה פחות תקלות, עיכובים ואיחורים. לראשונה ברכבת התשתית הפיזית הוקדמה ותאפשר קליטה חדשה של רכבות".
"אנחנו משפרים בצורה דרמטית את השירות למשתמשים", המשיך השר. "ההשקעה הזאת תשתלם הרבה יותר מהר מהמצופה". בהקשר לשימוש ברכבות בהקשר למניעת התפשטות נגיף הקורונה, הסביר שר התחבורה כי יש ניסיון לייצר פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו מדידת חום בלי לעמוד בתורים בכניסות.
מנכ"ל הרכבת מיכאל (מיכה) מייקסנר אמר במעמד הפתיחה: "זו נקודת ציון היסטורית נוספת לחיבור בירת ישראל לתל אביב באמצעות קו רכבת מהיר ישיר ומתקדם. מדובר על הישג חשוב לחברה, שמהווה מנוף הן מבחינה שירותית והן בהסתכלות עתידית לתוכנית הפיתוח של הרכבת שכוללת החלפת צי הנייד, המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה".
עוד אמר מנכ"ל רכבת ישראל כי "לצד חניכת הקו מירושלים לסבידור, התחלנו בחשמול קווי רכבת נוספים באיזור הרצליה, השרון ואשקלון, לקראת הארכת השירות מירושלים אל תחנות ת"א אוניברסיטה והרצליה בעתיד הקרוב, והפעלת רכבות חשמליות וחדישות בקווים נוספים בעתיד. אני מודה לעובדינו על עבודתם המסורה והמאומצת בתקופה האחרונה והמאתגרת, ומברך את נוסעי הרכבת".
מאז פתיחת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב לראשונה בספטמבר 2018 בוצעו בו מעל 4 מיליון נסיעות. מאז פתיחת הקו עד להגנה בדצמבר האחרון, נעשו בקו מעל מיליון נסיעות.